Miasto

Wiadukt na Zakopiance: Likwidują przełączkę między jezdniami

Od 3 października od godziny 12 zostanie zlikwidowany ruch przez przełączkę między pasami Zakopianki przy powstającym wiadukcie

W związku z budową nowego wiaduktu na Zakopiance łączącego Myślenice z Polanką i okolicznymi miejscowościami Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad postanawia zmienić organizację ruchu.

Od 3 października od godziny 12 zostanie zlikwidowany ruch przez przełączkę między pasami jezdni.

Wyjazd z Polanki do miasta odbywał się będzie tylko przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną na ulicy Sobieskiego poprzez nowo wybudowaną drogę zbiorczą w kierunku skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w kierunku miasta. Powrót z Myślenic w stronę Polanki możliwy będzie tylko przez Estakadę na ul. Słowackiego.

Wprowadzona zmiana będzie obowiązywać do zakończenia budowy wiaduktu.

Powiązane tematy

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?
Miasto 14

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?

„Prace miały zakończyć się w czerwcu, a wiadukt oddany w pierwszych dniach lipca. Mamy przeszło połowę miesiąca, maszyny i robotnicy zwinięci a przejazdu ciągle nie ma. Otworzą czy nie otworzą?” – pyta jeden z naszych czytelników

Komentarze

  • Samanta Rigerr 2 paź 2016

    Mam pytanie, co to jest ,,droga zbiorcza'' i którędy ona przebiega ?

    19 3 Odpowiedz
    • Marek 2 paź 2016

      Pewnie tak sie szumnie nazywa to cos co robili tam ostatnio drogowcy czyli kawalek asfaltu przez wysepke na zjezdzie od Krakowa :).

      17 1 Odpowiedz
  • 3 paź 2016

    Cieszę się, że owa "przełączka" (określenie adekwatne do fachowości jego wykonania) zostanie zamknięta.
    Ogólnie rzecz biorąc- co piąty pachołek przywrócony, zero oświetlenia, żółte linie na przemian z białymi i odwrotnie tak, że co drugi kierowca nie wie których się trzymać. Ponad to wyłączony pas do skrętu na Polankę jadąc od Myślenic tylko po to żeby ustawić tam pachołki?
    Brakuje mi tu fachowości :)

    23 3 Odpowiedz
  • 3 paź 2016

    Witam wszystkich, przyglądam się tej "budowie" wiaduktu na Polankę i śmiem twierdzić że to jest jedna wielka paranoja możliwa tylko w Polsce, a świata już trochę zaliczyłem i widziałem nie takie budowy i organizację przy ich powstawaniu. Współczuję tylko wszystkim którzy muszą się dostać z Polanki i nie tylko. Myślałem że w Polsce mamy naprawdę inżynierów którzy wszystko zaprojektują to z jakąś logiką, a to jest amatorszczyzna na poziomie szkoły podstawowej. Wszystko zaczyna się od dupy strony, przełączka stworzona chyba dla samobójców zamiast zrobić przejazd ze światłami automatycznymi przez zakopiankę obok rozbieranego wiaduktu, są tam odpowiednie warunki, droga od Stelmetu do Marimexu powinna być poszerzona przed rozpoczęciem pseudo budowy, bo nie dość że 2 auta mają problem żeby się wyminąć to po tych 14 miesiącach ta drużka będzie nadawała się do kapitalnego remontu ponieważ jedna strona już pomału zaczyna się "wyszczerbiać" przez wzmożony ruch i ciężarówki 20 tonowe przejeżdżające tam bardzo często, ale co tam wyda się milion czy dwa na remont po budowie wiaduktu. Teraz kolejny idiotyczny wymysł debilów którzy to wszystko nadzorują czyli przejazd z Polanki na światła przy Marimexie i skręt w lewo w ulicę Sobieskiego. Dzisiaj widziałem co się tam działo, korek, klaksony, policja bo ktoś sobie wymyślił że do miasta to pewnie 1 lub 2 auta będą skręcać, a tu niestety dużo więcej i zakopianka tradycyjnie zakorkowana przez zjeżdżających w lewo do Myślenic. To niestety nie ich wina, bo gdzie mają się podziać jak pasa dodatkowego do zjazdu w lewo brak. Czy nie mogli rozebrać kilka barierek ze środka jezdni, polać asfaltu i zrobić tymczasowy dodatkowy pas dla zjeżdzających w lewo ? Pewnie za parę dni się okaże że to kolejny niewypał i trzeba będzie jechać do Głogoczowa żeby bezpiecznie zawrócić. Zadaję sobie kolejne pytanie, jak to możliwe aby czas pracy ekipy przy wiadukcie trwał 6-7 godzin na dobę a powinno być minimum od 6 - 22 już nie mówiąc o tym że w normalnym przypadku robi się to 24 godziny na dobę ( oczywiście nie w Polsce ) bo nam się wciska kit że coś tam musi się utwardzić uleżeć itp. bzdury !!!. Na koniec mam pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi a mianowicie jak to jest że w Jaworniku za 7,5 miliona zł zbudowano kładkę dla pieszych, a wiadukt z rozbiórką starego buduje się za 5,85 miliona zł, czyli odpowiedź może być tylko jedna, za takie marne pieniądze nie możemy wymagać profesjonalizmu, jakości itp. Wniosek może być tylko jeden, takie rzeczy tylko w Polsce. Przepraszam że zanudzam ale jeżeli źle myślę to proszę niech mi to ktoś wytłumaczy. Serdecznie pozdrawiam wszystkich.

    19 1 Odpowiedz
    • 5 paź 2016

      dodam tylko co za idiota wymyślił, albo nie wpadł na pomysł, żeby nie było zjazdu z Polanki w stronę Zakopanego tylko trzeba będzie jechać do Orlenu.

      3 1 Odpowiedz
  • Jozek Tula 3 paź 2016

    kolejny filmik z zakopianki
    https://www.youtube.com/watch?v=c-aNR6jAo2I

    1 2 Odpowiedz
  • Mariusz 4 paź 2016

    Jak sytuacja wygląda z tym skrętem? Są tam dorobione światła do skrętu w lewo w Sobieskiego?

    Odpowiedz
  • 4 paź 2016

    tuz przed skrzyżowaniem/głównymi światłami jest znak : objazd do m.myślenice. skrecasz w prawo na nowo zrobioną droge (która "ustawia cie" naprzeciwko ul.sobieskiego ) i na jej końcu sa swiatla.

    Odpowiedz
    • Mariusz 5 paź 2016

      Aa,to tak sobie te spece wymyśliły.Owszem,z tych krzaków był wyjazd i światła,ale można było skręcić tylko w prawo na Kraków.Więc jeśli można teraz jechać prosto w Sobieskiego,to pewnie też musieli dać kawałek asfaltu pd strony Orlenu,żeby połączyć się z skrętem od strony Krakowa.Tylko że tam skręcający w Sobieskiego z tamtej strony nie mieli świateł,więc co teraz,ustępują teraz pierwszeństwa,którzy jadą od Polanki?

      Odpowiedz
  • 4 paź 2016

    Te swiatla do skretu w Sobieskiego byly tam od poczatku sygnalizacji w tym miejscu ,chociaz tak w sumie nie wiadomo po co bo z krzakow raczej zaden samochod nie mogl wyjechac , ale obecna ,,droga,, ktora tam powstala jest niewypalem , nie jeden kierowca wiekszego samochodu np. Ciezarowego ma problem sie tam zlozyc bo skret z zakopianki jest zbyt ostry a miejsca malo bo asfalt wylano bardzo wasko. Porazka !!

    4 Odpowiedz
  • Mariusz 6 paź 2016

    Faktycznie wąsko tam trochę na tej drodze zbiorczej,ale przynajmniej można bezkolizyjnie przejechać przez światła w stronę centrum.Trzeba uważać na samochody które jadą od strony Krakowa i skręcają w stronę Orlenu.Mimo że jest tam dołożony specjalnie dla nich sygnalizator,to sam widziałem jak jeden "miszcz" przejechał na czerwony świetle.Tak to jest z jazdą na pamięć.Poza tym nie rozumiem dlaczego przy wyjeździe od strony Polanki na Zakopiankę zastawili pachołkami pas włączeniowy.

    1 Odpowiedz
  • Damian 6 paź 2016

    Dodatkowy świetny pomysł to lampa oświetleniowa umieszczona w okolicy wiaduktu - niby ma oświetlać chyba tam na dole plac budowy, ale jak się jedzie od marimexu w kierunku Jana to skutecznie wali po oczach. Masakra !

    4 Odpowiedz
  • 10 paź 2016

    Niestety ktoś przekombinował z tym skrzyżowaniem i już niejeden stracił tam samochód i zdrowie bodaj w pierwszy dzień były 3 wypadki.
    Co się tyczy kosztów budowy kładki i wiaduktu faktycznie jakaś paranoja

    Odpowiedz
    • Mariusz 10 paź 2016

      Ty piszesz o tym nowym ze światłami? Wiesz więcej co tam się działo,z jakiego powodu te wypadki?

      Odpowiedz

Zobacz więcej

ALARMUJECIE:"Do Caritasu na Średniawskiego też nie ma przejścia"
Myślenice 3

ALARMUJECIE:"Do Caritasu na Średniawskiego też nie ma przejścia"

Po publikacji artykułu o "nieformalnym" przejściu dla pieszych na ul. 3-go Maja, które ma zostać zamalowane - piszecie, że to nie jedyny problem w tej części miasta. Jako dowód na to przesyłacie zdjęcia z ul. Średniawskiego, gdzie brakuje przejścia dla pieszych prowadzących do nowej siedziby Caritasu. Przypomnijmy stacja stanęła na terenie byłego...

Przejście tak jakby jest, ale... od 3 lat go nie ma. Zostanie zamalowane
Myślenice 3

Przejście tak jakby jest, ale... od 3 lat go nie ma. Zostanie zamalowane

Przejście tak jakby jest, ale... od 3 lat formalnie nie istnieje. Jak to możliwe? Zostało zlikwidowane w 2016 roku. Problem w tym, że piesi ciągle z niego korzystają Górne Przedmieście w Myślenicach to zdaniem wielu naszych Czytelników jedna z najbardziej zapomnianych części miasta. Coraz częściej mieszkańcy tej dzielnicy starają się zwrócić na si...

Wycinka drzew wstrzymana. Burmistrz i wicestarosta zabierają głos
Myślenice 99

Wycinka drzew wstrzymana. Burmistrz i wicestarosta zabierają głos

Wycinka drzew w pasie zieleni przy ul. Słowackiego została wstrzymana. Stało się tak po alarmie i zapowiedziach protestów jakie w sobotę wznieśli mieszkańcy Jak alarmowaliście w sobotę; w pasie zieleni przy ul. Słowackiego ruszyła wycinka drzew. Wśród mieszkańców szybko rozeszła się wiadomość o tym, że wycięty ma zostać pas drzew wzdłuż Bysinki mi...

Płatne parkingi przy ul. Szpitalnej. Radni myślą o kolejnych parkomatach w okolicach galerii
Myślenice 44

Płatne parkingi przy ul. Szpitalnej. Radni myślą o kolejnych parkomatach w okolicach galerii

Od nowego roku przy ulicy Szpitalnej w Myślenicach staną dwa parkomaty. Radni rozważają czy wprowadzić opłaty przy ul. Armii Krajowej, Okulickiego i Generała Maczka. „To nie rozwiąże problemu, a przekieruje go na inne ulice” – zwraca uwagę Grażyna Ambroży Trwa „porządkowanie ruchu samochodowego w centrum miasta”. Radni podjęli uchwałę na mocy któr...

Trwa wycinka drzew przy ul. Słowackiego w Myślenicach. Mieszkańcy planują protest
Alarmujecie 55

Trwa wycinka drzew przy ul. Słowackiego w Myślenicach. Mieszkańcy planują protest

Od rana trwa wycinka drzew przy ul. Słowackiego w Myślenicach. "Podobno to nie koniec, ma zniknąć cały pas drzew do ulicy Piłsudskiego" - informuje Małgorzata Jarzyna z ruchu "Stop wycince drzew na Rynku w Myślenicach"  artykuł aktualizowany Ze wstępnych informacji wynika, że wycięty ma zostać pas drzew wzdłuż Bysinki między ulicami Mickiewicza i...