Myślenice

Na szybach busów zawisną plakaty promujące powiat. To najnowszy pomysł starostwa na wsparcie przewoźników

Na szybach busów zawisną plakaty promujące powiat. To najnowszy pomysł starostwa na wsparcie przewoźników

Starostwo zapłaci przewoźnikom za to, że ci na szybach busów zamieszczą plakaty promujące działalność powiatu.
„Podjęliśmy to działanie w trosce o naszych mieszkańców i by wspomóc zachowanie ciągłości połączeń” – wyjaśnia starosta 

To najnowszy pomysł starosty Józefa Tomala (FZM) i wicestarosty Rafała Kudasa (FZM) – czytamy na oficjalnej stronie powiatu myślenickiego. Kilka dni temu reprezentanci starostwa podpisali umowy z 14 lokalnymi przewoźnikami obsługującymi trasy na terenie powiatu myślenickiego.

Umowy zostały zawarte do końca września z możliwością ich przedłużenia i opiewają na łączną kwotę 35 700 zł. Za te pieniądze przewoźnicy mają umieścić na swoich pojazdach plakaty promujące działania starostwa  takie jak programy profilaktyczne, nieodpłatna pomoc prawna, pomoc Ośrodka Interwencji Kryzysowej i Poradnictwa w Myślenicach oraz oferty wsparcia dla przedsiębiorców i osób bezrobotnych.

Samorządowcy tłumaczą, że taka forma współpracy pełni funkcję informacyjną dla mieszkańców, a ponadto ma stanowić wsparcie finansowe dla przewoźników, co ma zapobiegać wykluczeniu komunikacyjnemu mieszkańców.

Józef Tomal, starosta powiatu myślenickiego: Czas trwającej pandemii, jej negatywne skutki ekonomiczne i uwarunkowania, spadek liczby pasażerów szczególnie mocno odczuli nasi przedsiębiorcy przewozowi - operatorzy linii wewnątrz powiatowych.

(…) Podjęliśmy to działanie w trosce o naszych mieszkańców i by wspomóc zachowanie ciągłości połączeń na trasach prowadzących do kluczowych miejscowości na terenie powiatu myślenickiego, zabezpieczając równocześnie możliwość dotarcia uczniów do szkół oraz by dotrzeć z informacją o ważnych działaniach powiatu skierowanych do mieszkańców.

 

Jarosław Szlachetka zapowiada autobus do Krakowa

Podczas konferencji prasowej dotyczącej możliwości budowy połączenia kolejowego na odcinku Kraków-Myślenice, które (jeśli powstanie, to nie wcześniej niż w ciągu 8 lat) Jarosław Szlachetka (PiS) zapowiedział uruchomienie linii autobusowej we współpracy z MPK Kraków.

„Jeżeli uda się wygospodarować odpowiednie środki finansowe, to będziemy chcieli zaproponować takie połączenie przy udziale spółki gminy Kraków od nowego roku budżetowego” – mówił burmistrz Myślenic.

Zwracał również uwagę, że „za komunikację międzygminną, czy wewnątrz powiatu odpowiada starosta powiatowy, zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym i powiatowym” wytykając staroście zaniedbania w tej kwestii.

Priorytetem samorządowców w polityce transportowej powinno być:

  • połączenie kolejowe Kraków-Myślenice
  • połączenia autobusowe Kraków-Myślenice
  • połączenia między gminami w powiecie
  • utrzymywanie obecnego stanu
  • Zobacz wyniki
  • połączenie kolejowe Kraków-Myślenice połączenie kolejowe Kraków-Myślenice 25%
  • połączenia autobusowe Kraków-Myślenice połączenia autobusowe Kraków-Myślenice 59%
  • połączenia między gminami w powiecie połączenia między gminami w powiecie 13%
  • utrzymywanie obecnego stanu utrzymywanie obecnego stanu 3%
  • Głosów: 1259

 

Transport oparty na busach zawiódł

Pandemia koronawirusa obnażyła słabe strony systemu komunikacji opartego w głównej mierze na prywatnych przewoźnikach. Ci w reakcji na rządowe ograniczenia dotyczące przewozu osób zawieszali lub ograniczali kursy.

Skutki takiego postępowania odczuli m.in. mieszkańcy Poręby, Jasienicy, Buliny, Krzyszkowic, Zawady, Chełmu, Sułkowic, Pcimia (Pcim-Sucha), Trzebuni, Kornatki, Dobczyc i Gdowa, którzy z powodu braku połączeń mieli problem z dotarciem na czas do pracy i z powrotem do domów.

Po naszych interwencjach, gospodarze gmin zwrócili uwagę na ten problem, organizując linie zastępcze. "To jednak pokazuje, że organizacja komunikacji zbiorowej będzie jednym z wyzwań z którymi po zakończeniu pandemii będą musieli zmierzyć się samorządowcy" - pisaliśmy w maju.

Organizacja komunikacji zbiorowej zaspokajającej potrzeby mieszkańców powiatu myślenickiego, to jedno z wyzwań czekających samorządowców.

W tym czasie wiele osób z nadzieją patrzyło na autobus MPK poruszający się po Myślenicach. Jak się jednak okazało przeznaczony był… dla personelu szpitalnego. Jednak wypuszczając go na trasę Kraków-Myślenice wojewoda udowodnił, że można.

W komentarzach oraz listach do redakcji często zwracacie uwagę na niedoskonałości i braki w organizacji komunikacji zbiorowej. Czy dotychczasowe działania lokalnych władz w ramach prowadzonej przez nich polityki transportowej zaspokajają potrzeby mieszkańców? Czekamy na Wasze głosy w tej sprawie. 

Powiązane tematy

Komentarze

  • mirek@ 21 wrz

    hahaha wyzsza szkola druciarstwa. busiarze olali mieszkancow kiedy im sie nie oplacalo jezdzic a ci zamiast organizowac polaczenia ktore nie znikna z dnia na dzien to daja busiarzom dodatkowa kase. to nic nie zmienia. nic...

    61 6 Odpowiedz
    • 23 wrz

      Mirekm nie obrażaj ludzi. Czy jesteś Matką Teresą z Kalkuty i pracowałbyś dla idei ? Chociaż z tą Matką też bywało różnie. Oceni to historia. Od kilku miesięcy piszę o tym, że publiczna komunikacja leży. Ma się tylko dobrze publiczna telewizja. Zastanawiam się tylko, czy cyrk w Łagiewnikach Kurskiego był tylko za jego kasę ?

      3 11 Odpowiedz
      • mirek@ 23 wrz

        nie jestem matka teresa, pracuje uczciwie od lat kazdego dnia, place podatki, ktore starostwo przekazuje busiarzom... za co? za to zeby chciao im sie pracowac? takiej dotacji to ja nie dostalem, a czesciowo sponsoruje busiarzy

        11 2 Odpowiedz
        • 23 wrz

          Mirekm, nie zamierzałam Ciebie obrazić. Przepraszam. Zrozum o co mi chodzi. Państwo, samorządy, wszyscy naraz mają w nosie temat publicznej komunikacji. Zostaw busy. Są, zastępczym plastrem na ranę. Zajmijmy się nieudolnym państwem.

          4 8 Odpowiedz
    • 23 wrz

      Mirekm. Jestem opóżniona w rozwoju. Co to jest druciarstwo ? Misiu, dam Ci buzi za logiczne wyjaśnienie. W końcu Twojego wpisu. Szanujmy się. Siebie szanuj i innych..

      3 7 Odpowiedz
    • 23 wrz

      Proszę nie znęcać nad właścicielami busów. Przyjacielu, dobierz się do włodarzy. Najlepiej do Kaczyńskiego, A co z tym druciarstwem ?

      3 8 Odpowiedz
      • 25 wrz

        To właściciele busów mają możliwości, aby zmieniać komunikację. Niestety liczy się tylko zysk. Proszę spojrzeć choćby na linię Myślenice-Kraków, gdzie kierowcy zaczynają pracę o 5 rano, a kończą o 20 wieczorem. Do tego trzeba się dobrać, a Kaczyński bezpośrednio raczej nie ma z tym wiele wspólnego.

        2 1 Odpowiedz
    • 24 wrz

      Wyjaśnisz mi co to jest druciarswo ? Mirekm, oświeć mnie. Lubię cytac

      2 3 Odpowiedz
    • 25 wrz

      mirekm,co to do diabła jest druciarstwo ? Postawię Ci piwo za wyjaśnienie.

      1 2 Odpowiedz
  • Marta 21 wrz

    super teraz jak ktos bedzie jechal zgnieciony jak sardynka to przynajmniej sobie poczyta

    63 5 Odpowiedz
  • 21 wrz

    chore, mam nadzieje ze starosta kiedys za to odpowie, bo nic dla mieszkancow nie robi, tu nie ma pieniedzy na autobus do krakowa ale nagle dla busiarzy sie znalazla kasa. Nagroda za to ze potraktowali klientow jak smieci ??, za co oni te pieniadze dostali ? gmina powinna im powypowiadac umowy a nie finansowac ich machlojki z naszych podatków. Żenada. Panie Starosto my mieszkancy widzimy co Pan robi.

    71 5 Odpowiedz
  • mysleniczaninzdziada 21 wrz

    jeden obiecuje pociag inni dokladaja busiarzom na ktorych nie mozna polegac. szkoda slow a polaczen jak nie bylo tak nie ma

    45 2 Odpowiedz
  • 21 wrz

    Starostwo powinno stanąć na wysokości zadania i zgodnie z zadaniem strategicznym zorganizować porządny transport z pomocą środków z UE. Porządny transport to sieć połączeń miedzy miastami w powiecie i sołectwami. Środkiem transportu powinny być autobusy przystosowane dla niepełnosprawnych, bilet miesięczny w ramach połączeń miejskich i strefowych z dopłatą gmin. Po obszarach miejskich częstotliwość kursów powinna być co 15 min.

    42 5 Odpowiedz
  • 21 wrz

    i co będzie taniej w busach? będą teraz miejsca? busy będą regularnie jeździć? nie będzie śmierdziało? będą miejsca siedzące? no nie!
    To po co wspieracie patologię? transport w Myślenicach jest najlepiej przedstawiającym się obrazem kupiectwa i przekrętów poprzedniej i obecnej władzy. Od zlikwidowania dworca PKS tylko grząźnięcie w tym g...nie. Starostwo kojarzy się mi tylko z niedorzecznością.

    45 4 Odpowiedz
  • 21 wrz

    Gdyby jeden mocny busiarz, dostał monopol na zorganizowanie MPK, z takim samym taborem, barwami i ze wsparciem włodarzy, może temat by załatwiło.
    Ci którzy tęsknią po PKS, wiedzą, że to się da zorganizować i że może być rentowne.

    21 4 Odpowiedz
  • Jacek Karwatowski 21 wrz

    "Podjęliśmy to działanie w trosce o naszych mieszkańców" wielkie dzieeeeeki😂😂😂

    27 6 Odpowiedz
  • 21 wrz

    Bono,jak dostanie jeden busiarz to nie będzie miał konkurencji i będzie zdzierał z pasażerów:)

    9 3 Odpowiedz
  • 21 wrz

    Bono, jaki przepis prawa cywilnego mówi o tym a właściwie nakazuje, że ceny biletów uprasza się zamrozić?:) Przedsiębiorca zawsze znajdzie pretekst żeby podnieść cenę,bo paliwo podrożało,bo w Krakowie wydanie zgody na korzystanie z parkingu podrożało etc.:)

    9 1 Odpowiedz
    • 21 wrz

      Jeżeli będzie umowa tajna jak w przypadku autostrady A4, gdzie każdy rząd dostaje rebuchę i cicho siedzi, to przegramy.
      Ale jeżeli będzie umowa jawna wieloletnia jak w centrach handlowych, określona w euro z maksymalną stawką, czy taka jak między gazownią a jej wykonawcom przyłączy, na 10 lat , to jest to do zrobienia.

      6 6 Odpowiedz
  • Dagmara 21 wrz

    Cud miód nie dość że zdezelowane śmierdzące niewygodne busy to jeszcze zalepią widok - tak z pewnością podróż będzie przyjemniejsza. Busy myślenickie są jak pis trzeba się ich pozbyć.

    23 3 Odpowiedz
  • 21 wrz

    Teraz rodacy jadący do pracy busem będą mogli całą drogę czytać co dla nich zrobiło starstwo, więc w drodze powrotnej do domu, drogi obywatelu zastanów się co możesz zrobić dla starostwa 😂
    Mistrzostwo, sam bym tego lepiej nie wymyślił 🥳
    Nareszcie skończy się narzekanie, że miasto nic nie robi dla swoich mieszkańców.. 🤣

    19 2 Odpowiedz
  • 21 wrz

    I teraz wszyscy przewoźnicy którzy podpisali umowe na oklejanie busów... tylko równo:

    "Łubu dubu łubu dubu niech nam zyje starosta naszego klubu.... "

    A tak powaznie czytam i nie wierzę... :-(

    22 4 Odpowiedz
  • Zofia 21 wrz

    To nie ma żadnego sensu i jeszcze to gadanie że robią to dla ludzi

    26 3 Odpowiedz
  • 22 wrz

    Od paru miesięcy piszę, że trzeba rozwiązać temat komunikacji publicznej. Naklejki mogłabym sobie nakleić też na moim aucie. Ale go nie mam. Panowie Starostowie, miejcie litość! Zaczynacie upodabniać się do Jarosława Szlachetki.

    8 7 Odpowiedz
  • 22 wrz

    Bardzo śmieszne! Pan Starosta, zamiast przeznaczyć środki na wsparcie połączenia MPK Myślenice-Kraków, to finansuje busistów, a oni nawet nie sprzedają biletów miesięcznych dla młodzieży uczącej się, dojeżdżającej do Krakowa. Myślę, że przy wsparciu starostwa myślenickiego szybciej można by było uruchomić linię miejską i wtedy mówić o dobrze wykonanej robocie DLA LUDZI

    17 2 Odpowiedz
  • 22 wrz

    Ja obu Starostów uwielbiam,pana Burmistrza i Pana Skretarza Gminy także. Będę Was stokroć bradziej lubić jak zrobicie coś z dojazdem do Krakowa. AUTOBUSY.

    6 6 Odpowiedz
  • 22 wrz

    Panie Starosto, mnie to będzie przypominać furgonetkę z napisami, którą zwalczałą MARGOT. Panowie Starostowie. Kto Wam doradza ?

    10 3 Odpowiedz
  • 22 wrz

    Dzwine czasy nastały, kiedyś pks był nierentowny, nie będziemy dokładać, będą jeździły busy. Prywatny przewoźnik zawsze będzie tańszy i efektywniejszy Dziś nie trzeba dokładać do transportu, to znowu ma powrócić transport który sam na siebie nie zarobi. Gdzie w tym logika ? To może niech busiarze podniosą ceny przejazdów tak aby spełnić wymogi klienta. Zapłacą Ci, którzy chcą korzystać z transportu publicznego.
    MPK nie jeździ do Myślenic bo się nie opłaca. Skoro na jakiejś trasie przestał jeździć prywatny przewoznik to znaczy, że trasa jest totalnie nieopłacalna, nie było chętnych nawet za 4-6 zl i teraz w to miejsce miałby wejść autobus ? Którego zakup, utrzymanie , pracownik , serwis jest dużo droższe niż 20 letni bus i właściciel który jest kierowcą, mechanikiem i prezesem firmy w jednej osobie.
    Publiczne pieniądze najłatwiej się wydaje, ale może taniej wyjdzie wynajęcie taksówki dla tych kilku osób?

    6 8 Odpowiedz
    • 22 wrz

      To nie musi być autobus, może być mniejszy pojazd spełniający pewne standardy, I musi być jeden rodzaj a nie co sobie kto kupi i przerobi do przewozu towaru żywego.

      6 2 Odpowiedz
      • 22 wrz

        A teraz jeździły autobusy ? To nie ma prawa zarobic na siebie. W takim mpk masz całą masę kosztów jakich nie miał mały prywaciarz. Jeździ to na co pozwala zysk z przewozów. Nasuwa się pytanie czy chcemy dopłacać do interesu mpk czy lokalnym przedsiebiorcom. Podnosząc standard usługi trzeba się liczyć z dokładaniem do biznesu, czy tak być powinno ? Jesli ceny biletów pójdą w górę nastąpi odpływ klientów i koło sie zamyka.

        4 5 Odpowiedz
        • 22 wrz

          Od razu widać że masz coś wspólnego z "busiarzami". Jak trzeba to niech Państwo dopłaca do komunikacji dają po 500+ młodym zlikwidowali podatek to niech nam dołożą do komunikacji to normalne że trzeba do transportu włożyć trochę publicznych pieniędzy, będzie to inwestycja która przyciągnie więcej turystów mieszkańców etc. A busiarze niech się schowaja jak chcesz możesz jeździć po 6.5 za przejazd busem ja bym wolał dac nawet 300 zł miesięcznie i wykupić pełną aglomeracje i jeździć po wszystkich okolicznych miejscowościach i miastach w tej kwocie z samochodu mogę wtedy całkiem zrezygnować więc i koszty się zwrócą.

          8 1 Odpowiedz
          • 22 wrz

            Mam tyle wspólnego z busiarzami, że akurat znam jednego który zrezygnował z tego biznesu, więc wiem jak to wygląda od kuchni.
            Dlaczego mamy dotować transport ? Może dokładajmy do rowerów? Dotowanie jednego czy drugiego nie ma wytłumaczenia. Skoro gdzie indziej transport zarabia, to nie widzę argumentów dlaczego akurat tobie mają robić dobrze. To czy linia jest utrzymywana zależy od ilości przewiezionych pasażerów. Tam gdzie busy ograniczyły kursowanie tam ma jezdzic mpk? Po co? Zeby jeździł pusty ?

            2 7 Odpowiedz
            • 23 wrz

              Idąc twoim tokiem myślenia dalej s#!l byś do wychodka w domu nie miał prądu ani gazu ulice nie były by oświetlone, jakbyś nie wiedział to takie udogodnienia j/w podobnie jak komunikacja nazywa się cywilizacja. Do komunikacji wszędzie na świecie się dopłaca i jest to norma po to zabierają nam podatki.

              7 1 Odpowiedz
            • 23 wrz

              Przyjacielu, na całym świecie państwa dopłacają do komunikacji publicznej, nie jest to żadnym odkryciem. Ja rozumiem właścicieli busów. Przecież z tego żyją. Nasze państwo najchętniej dopłaca jedynie do publicznej,ale tylko telewizji. Komunikację, ma tam, gdzie ma.

              7 3 Odpowiedz
              • 23 wrz

                No to decyzja zapadła.
                MPK.
                Busiarz naszych oczekiwań nie zrealizuje. A komunikacja miejska, to jak dom kultury, prywatny się nie utrzyma.
                A komunikacja, jest rodzajem kultury, warto do niej dołożyć.

                8 1 Odpowiedz
                • 23 wrz

                  Pewnie można dokładać tylko pytanie ile i kiedy ma to sens. Z tego co można zaobserwować to przedsiębiorstwa typu MPK obstawiają najbardziej lukratywne tematy właśnie po to żeby do nich jak najmniej dokładać, a w tym przypadku toczy się dyskusja o trasach z których wycofali się prywatni przewoźnicy z braku "rentowności"
                  W prywatnym sektorze wszystko jest policzone a tu mowi sie, że cos tam dołożą, może uruchomią ble ble ble.... jedno jest pewne, nie będzie żadnego połączenia jeśli nie będzie wystarczającej liczby sprzedanych biletów.

                  4 Odpowiedz
                  • 23 wrz

                    Przed laty w Grecji płaciłem za bilet w komunikacji miejskiej w mieście Korfu 1 euro i to mnie szokowało bo u nas bilet wtedy kosztował 1,7 zł .
                    Dzisiaj nie przyjmując euro, busiasz chce 1.5 euro za bilet
                    A straszyli ze po przyjęciu euro podrożeje. Podrożało bez przyjęcia euro i w pln jest wyżej niż w euro.

                    2 2 Odpowiedz
  • 23 wrz

    Transportowy, który obejmuje wszystkie kursujące autobusy, trolejbusy i tramwaje, nie tylko w samej Bratysławie, ale także w regionie.

    Najpopularniejszym rodzajem biletów są bilety jednorazowe. Ich ważność jest ograniczona czasem przejazdu i liczbą przejechanych stref. W ramach ważności biletu można przesiadać się dowolną ilość razy.
    Przykładowe rodzaje biletów jednorazowych:
    Bilet 15-minutowy (dwustrefowy) - ważny przez 15 min., podróż może się odbywać pomiędzy dwoma strefami. Cena: normalny - 0,70€, ulgowy - 0,35€.
    Bilet 30-minutowy (dwustrefowy) - ważny przez 30 min, podróż może się odbywać pomiędzy dwoma strefami. Bilet ten wystarcza, żeby z lotniska dojechać do dworca kolejowego oraz do Zamku Devin. Cena: normalny - 0,90€, ulgowy - 0,45€.
    Bilet 60-minutowy (trzystrefowy) - ważny przez 60 min, podróż może się odbywać pomiędzy trzema strefami. Cena: normalny - 1,20€, ulgowy - 0,60€.

    Drugim typem biletów, które mogą się przydać są bilety dzienne, przeznaczone głównie dla turystów. Trzy, wydaje nam się, najpopularniejsze ich typy to:
    Bilet 24-godzinny (strefy 100+101) - pozwala na nieograniczoną liczbę przejazdów przez 24 godz. w ramach granic miasta Bratysława. Cena: normalny - 3,50€, ulgowy - 1,75€.
    Bilet 24-godzinny (wszystkie strefy) - pozwala na nieograniczoną liczbę przejazdów przez 24 godz. we wszystkich strefach w rejonie. Cena: normalny - 6,90€, ulgowy - 3,45€.
    Bilet 72-godzinny (strefy 100+101) - pozwala na nieograniczoną liczbę przejazdów przez 72 godz. w ramach granic miasta Bratysława. Cena: normalny - 8€, ulgowy - 4€.

    1 2 Odpowiedz
  • 23 wrz

    Tylko, że w przypadku Myślenic mówimy o połączeniach typu zadupia - Myślenice i krak - mce. W tych wariantach nie widzę zapchanego autobusu MPK, właśnie dlatego likiwodowano połączenia PKS, autobusy jeździły puste. Według mnie sytuacja jest jeszcze gorsza na niekorzyść powrotu do autobusów, jeszcze więcej ludzi przestawiło się na swój samochód i nie wróci do autobusu, dlatego ze samochód jest w zakupie bardzo tani, i w małym mieście konieczny. W prostym tłumaczeniu auto stało się bardziej dostępne.
    Nie można porównywać sensu komunikacji w dużym mieście do sytuacji w Myślenicach.

    5 1 Odpowiedz
    • 23 wrz

      Przykładem jest Wieliczka , tez inny powiat niż krakowski.
      Tam komunikacja krak-wiel jest i jeszcze kursuje kolej.
      Natomiast gmina zrobiła swój transport Regionalny i tu jest dupa.
      Podsumowując krak mc spoko sobie poradzi. Teren muszą załatwiać dalej busy.

      4 1 Odpowiedz
      • 23 wrz

        Prawię się z tym zgadzam ale.. o ile oddalone są granice obu miast mam na myśli Krak i Wieliczke ? Wieliczka praktycznie połączyła się z Krakowem. A teraz sprawdźmy odległość Kraków dworzec główny i Wieliczkę też dworzec, Google mapa pokazuje 13km, dla porównania Kraków - Myślenice 36km.
        Jeśli za 4,6zl mogę pojechać z Krakowa do Wieliczki to ile bedzie kosztowac bilet Myślenice - Kraków?

        5 1 Odpowiedz
        • 23 wrz

          Tyle samo jeżeli wyrobisz się w czasie.

          1 1 Odpowiedz
          • 23 wrz

            nie, ponieważ paliwo stanowi 40% kosztów w transporcie, a czas przejazdu nie będzie taki sam, dlatego bus nie zarabia na siebie i powinien kosztować właśnie ok 9-10 zł, a przy tej cenie biletu autobus wypadnie jeszcze gorzej niż samochód wiec chętnych będzie mniej i zaczyna się błędne koło.
            Oczywiście można założyć, że trasa może być nierentowna ale wtedy wracamy do czasów PKSu i wyrzucania pieniędzy w błoto.
            Nie spina się ten pomysł, zwłaszcza, że najtańszy środek transportu czyli prywatny bus ma problem wyjść na zero.

            2 1 Odpowiedz
  • 24 wrz

    To jest 2.5 €.
    No to Słowacy dopłacają w Bratysławie do obcokrajowcow. Czyli dotują turystykę.
    Podobnie jest z komunikacją w innych aglomeracjach.
    Czyli musimy się wyróżnić , oni nie zarabiają, a my aby nie być PKS. musimy z Mysleniczanina dojeżdżającego do pracy w Kraku. zabrać 20 % jego zarobków- na dojazd.

    1 1 Odpowiedz
  • 24 wrz

    bardzo dobra decyzja, powiat robi co może żeby ratować komunikacje

    6 5 Odpowiedz
  • 24 wrz

    Nie można porównywać komunikacji miejskiej w dużym mieście do połączenia odległego miasteczka z dużym miastem. To są dwa odrębne zagadnienia.
    Zabieranie 20% zarobków wynika z dwóch kwestii:
    1. Odległość - tego nie da się zmienić a ma wpływ na koszt dojazdu to chyba logiczne
    2. Wysokość zarobków, jeśli ktoś decyduje się na dojazd do pracy 40km, musi odpowiednio zarabiać w przeciwnym wypadku koszt dojazdu będzie pożerał wynagrodzenie.

    Jeśli ktoś ma dobrą robotę to i tak stać go na dojazd własnym samochodem, lub ma auto służbowe, i taka osoba nie zapełni autobusu.
    Można dotować połączanie lub urealnić ceny biletów i dołożyć kolejny program socjalny "Robota +" dla osób dojeżdżających z daleka do pracy.
    Kiedyś PKS jeździł pusty, teraz zaczynają jeździć puste busy i to wynika też ze wzrostu zamożności społeczeństwa.
    Grata można kupić za parę groszy i dojeżdżać do pracy, zabierzesz ze sobą 1-2 osoby i jedziesz za darmo kiedy chcesz i gdzie chcesz.

    3 2 Odpowiedz
    • 24 wrz

      Tu masz ceny Szwagropola, może nie dokładają a ceny Krak - Mc to 7 zł:
      Krak-Zakopiec 22 zł.
      https://www.szwagropol.pl/cennik/?cennik=1&rodzaj=1

      1 Odpowiedz
      • 24 wrz

        Skoro jest Szwagropol to po co nam MPK ?
        Dobra wyjaśnię, Szwagropol nie traci czasu na zabieranie ludzi z małych przystanków, spójrz na rozkład jazdy. Zapełnia się na relatywnie "drogim" bilecie, zatrzymuje się na "stacjach" gdzie zachodzi duża rotacja, dzięki czemu zimniejsza się szansa na puste miejsce.
        Przewoźnik unika zatrzymywania się pomiędzy przystankami gdzie bilet kosztuje np 3 zł.

        7 Odpowiedz
  • 24 wrz

    Na sam koniec dodam, że na wybór środka transportu nie wpływa cena biletu. Kluczowy jest czas przejazdu i szeroko rozumiana wygoda, dopiero potem jest cena.
    Przykład bilet Kraków - Warszawa - Kraków vs samochód. Pociąg wychodzi drożnej a mimo to ludzie zostawiają auto na dodatkowo płatnym parkinu i wybierają Intercity.
    Wszędzie działa ta sama zasada wyboru rodzaju środka transportu

    4 Odpowiedz
  • 24 wrz

    Hihihi oni są niemozliwi :D pasów dla bezpieczeństwa mieszkańców nie zrobią bo nie, drogi na Chełm nie wyremontują bo nie, ale kasę na „promocje” u busiorzy znaleźli :D GROTESKA :D KABARET :D wielmozny już chyba zmęczony jest pełniona funkcja...

    7 7 Odpowiedz
  • 24 wrz

    Nie będzie to ich ostatnia kadencja. Ludzie tutejsi kochają kościół. Z wzajemnością. I tak się to będzie kręcić. Jedni drugich wspierają. Do końca świata.

    2 2 Odpowiedz
    • 25 wrz

      Taka czy inna partia dla komunikacji w powiecie NIC nie zrobiła. Więc w tym temacie nie ma znaczenia jaka partia będzie rządzić.

      2 3 Odpowiedz
  • 26 wrz

    Lotniku za tzw, komuny mieliśmy normalną komunikację. Tzw. komuna radziła sobie dużo lepiej z tym problemem. Dużym młotkiem trzeba wybić dzisiejszym władcom, że nie ma innego wyjścia. Trzeba dokładać do publicznej komunikacji.Nie znęcajcie się nad właścicielami busów, bo dlaczego mają dotować toto państetwko ?

    4 2 Odpowiedz
    • 26 wrz

      Chamskie odzywki, przepełnione autobusy, ignorowanie rozkładu jazdy i jazda niesprawnymi pojazdami to dla Ciebie "normalna komunikacja"? Bo tak właśnie było "za komuny". Dla mnie normalna komunikacja istnieje na zachodzie i w wielu miejscach w Polsce, co pokazuje, że to lokalne władze są największym problemem (i to bez znaczenia z jakiego są ugrupowania). W tej chwili nawet Limanowa kupiła 5 niskopodłogowych, nowych pojazdów, które będą wykorzystywane do komunikacji okolicznych wsi z miastem. Co robi powiat myślenicki? Pośrednio dotuje istniejącą bylejakość busiarzy płacąc za jakieś śmieszne plakaciki. Żałosne.

      4 1 Odpowiedz

Zobacz więcej