Złoty pociąg

Tadeusz Żaba: Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili o kolei wypowiadamy się tylko intencyjnie

Tadeusz Żaba: Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili o kolei wypowiadamy się tylko intencyjnie

"Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, żeby kolej do Myślenic była. Uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych. Nie rozstrzyga również rozwiązań technicznych i kolizji z mieniem powiatu"

– na temat uchwały popierającej budowę połączenia kolejowego Kraków-Myślenice mówi przewodniczący rady powiatu Tadeusz Żaba (FZM). 

 

Podczas 10. posiedzenia Rada Powiatu Myślenickiego przy jednej nieobecności (starosta Józef Tomal), jednogłośnie wyraziła poparcie dla realizacji inwestycji budowy połączenia kolejowego Kraków-Myślenice, realizowanego w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku.

Jak czytamy w uchwale; Rada Powiatu Myślenickiego uznaje, że budowa linii kolejowej Kraków-Myślenice ma strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społeczno-ekonomicznego zarówno gminy Myślenice jak i całego powiatu myślenickiego.

Zanim doszło do głosowania, radny Robert Pitala (PiS) przekonywał, że pociąg to „ogromna szansa na rozwój naszego regionu", a z jego obserwacji wynika, że w trwającej kilka ostatnich lat batalii o kolej „burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam”. 

Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, że chcemy żeby kolej do Myślenic była. Nie mówimy ani którędy, jaką trasą, ani jakie odszkodowania, ani w ogóle nie przesądzamy żadnych kwestii technicznych. To będzie na późniejszym etapie
- Tadeusz Żaba (FZM), przewodniczący rady powiatu

Z kolei przewodniczący rady Tadeusz Żaba (FZM) główny nacisk kładł na to, że „uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych”. Podkreślał, że obecnie trwają prace nad koncepcją „i pewnie parę miesięcy upłynie, zanim będzie przedstawiony jakiś projekt” – mówił.

Kto zasiadający w radzie powiatu myślenickiego budzi Twoje największe zaufanie?

  • Jan Bylica
  • Piotr Ceranowicz
  • Piotr Dziadkowiec
  • Marta Gajek
  • Ewa Kęsek
  • Rafał Kudas
  • Elżbieta Kudłacz
  • Daniel Kurowski
  • Jan Marek Lenczowski
  • Dorota Magdziarz
  • Jolanta Majka
  • Lilianna Mitana
  • Kamil Ostrowski
  • Jacek Pasiowiec
  • Robert Pitala
  • Bożena Poznańska
  • Andrzej Pułka
  • Anna Rapacz
  • Andrzej Słonina
  • Józef Tomal
  • Krzysztof Trojan
  • Waldemar Wolski
  • Edward Zadora
  • Tadeusz Żaba
  • Krzysztof Żuławiński
  • Zobacz wyniki
  • Jan Bylica Jan Bylica 7%
  • Piotr Ceranowicz Piotr Ceranowicz 8%
  • Piotr Dziadkowiec Piotr Dziadkowiec 5%
  • Marta Gajek Marta Gajek 3%
  • Ewa Kęsek Ewa Kęsek 5%
  • Rafał Kudas Rafał Kudas 10%
  • Elżbieta Kudłacz Elżbieta Kudłacz 1%
  • Daniel Kurowski Daniel Kurowski 4%
  • Jan Marek Lenczowski Jan Marek Lenczowski 3%
  • Dorota Magdziarz Dorota Magdziarz 1%
  • Jolanta Majka Jolanta Majka 2%
  • Lilianna Mitana Lilianna Mitana 3%
  • Kamil Ostrowski Kamil Ostrowski 13%
  • Jacek Pasiowiec Jacek Pasiowiec 1%
  • Robert Pitala Robert Pitala 6%
  • Bożena Poznańska Bożena Poznańska 2%
  • Andrzej Pułka Andrzej Pułka 3%
  • Anna Rapacz Anna Rapacz 1%
  • Andrzej Słonina Andrzej Słonina 2%
  • Józef Tomal Józef Tomal 11%
  • Krzysztof Trojan Krzysztof Trojan 2%
  • Waldemar Wolski Waldemar Wolski 1%
  • Edward Zadora Edward Zadora 1%
  • Tadeusz Żaba Tadeusz Żaba 5%
  • Krzysztof Żuławiński Krzysztof Żuławiński 2%
  • Głosów: 392

Tadeusz Żaba (FZM), przewodniczący rady powiatu: Uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych. Nie rozstrzyga również rozwiązań technicznych i kolizji z mieniem powiatu.

Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, że chcemy żeby kolej do Myślenic była. Nie mówimy ani którędy, jaką trasą, ani jakie odszkodowania, ani w ogóle nie przesądzamy żadnych kwestii technicznych. To będzie na późniejszym etapie.

W tej chwili trwają prace nad koncepcją i pewnie parę miesięcy upłynie, zanim będzie przedstawiony jakiś projekt. Wtedy będzie można dyskutować nad szczegółami.

2025. Szanse na powstanie połączenia kolejowego Kraków-Myślenice oceniam jako:

  • bardzo duże
  • duże
  • umiarkowane
  • małe
  • bardzo małe
  • Zobacz wyniki
  • bardzo duże bardzo duże 20%
  • duże duże 14%
  • umiarkowane umiarkowane 16%
  • małe małe 13%
  • bardzo małe bardzo małe 38%
  • Głosów: 827

Harmonogram „Złotego Pociągu”:

III kw. 2024 r. - opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej.

II kw. 2026 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

III kw. 2026 r. - opracowanie projektu budowlanego.

III kw. 2026 r. - uzyskanie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.

I kw. 2027 r. - opracowanie projektu wykonawczego materiałów przetargowych (ma to zapewnić finansowanie projektu).

I kw. 2027 r.- uzyskanie pozwolenia na budowę

2028 r. - realizacja robót budowlanych w formule buduj.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (1)

Zobacz więcej