Miasto

PKS Myślenice upadł. Kursy zawieszone. Nowy zarządca kusi busiarzy

PKS Myślenice upadł. Kursy zawieszone. Nowy zarządca kusi busiarzy

Wszystkie kursy wykonywane przez PKS Myślenice zostały zawieszone, strona internetowa spółki nie działa, a nowym operatorem dworca została spółka Dekada Realty. Ta kusi prywatnych przewoźników, aby z działki kongregacji kupieckiej przenieśli się na dworzec

"PKS Myślenice sp. z o.o. w upadłości likwidacyjnej informuje, że wszystkie kursy wykonywane przez przedsiębiorstwo od soboty [3 sierpnia - przyp. red.] zostają zawieszone do odwołania" - taki komunikat widnieje na terenie myślenickiego dworca. Obok znajduje się spis wszystkich tras na które nie wyjadą autobusy od 10 sierpnia. 

Wcześniej (22 lipca) zostały zawieszone połączenia Myślenice-Jasienica, Myślenice-Poręba, podobnie jak te wykonywane przez PKS Nowy Targ na trasie Kraków-Szczawnica, Szczawnica-Kraków.

Nowym operatorem dworca autobusowego została spółka Dekada Realty, która zarządza galerią handlową. Jak podaje Dziennik Polski, między nowym operatorem a prywatnymi przewoźnikami odbywają się negocjacje dotyczące przeniesienia busów na teren dworca. Odbyło się już jedno spotkanie, kolejne zapowiedziano na połowę sierpnia. 

Obecnie prywatni przewoźnicy korzystają z sąsiedniej działki Kongregacji Kupieckiej i mają na to pozwolenie do końca 2014 roku. W tym miejscu miała ruszyć budowa galerii handlowej należącej do myślenickich kupców, którzy informują o tym od 2009 roku, kiedy zburzono budynek starego dworca PKS. Według przedstawionych planów, obiekt miał łączyć funkcję handlową z komunikacyjną. Nadal w tym miejscu nic się nie dzieje.

 

O komentarz dotyczący organizacji komunikacji zbiorowej na terenie gminy i powiatu poprosiliśmy ich gospodarzy: burmistrza i starostę. Nie doczekaliśmy się odpowiedzi, jednak obaj zabrali głos na łamach Gazety Myślenickiej. Oto co powiedzieli:


Burmistrz Maciej Ostrowski: (…) Sprzedaliśmy więc udziały spółce transportowej – co Najwyższa Izba Kontroli oceniła pozytywnie. Niestety busy opanowały najbardziej rentowne kursy wypierając z rynku PKS. Nie każdy jeździ zgodnie z rozkładem jazdy i nie każdy wydaje paragon. Kiedy kilka lat temu prosiłem wszystkich możliwych o pomoc i podjąłem próbę organizacji wspólnego dworca dla busów i autobusów zostałem sam na polu walki – jako jedyny „zły”. Dzisiaj mamy tego pokłosie. Mam wrażenie, że oprócz nas nikt i nic w tej sprawie nie zrobił. Choć z pełną stanowczością podkreślam, że Gmina odpowiada jedynie za transport na terenie gminy - poza jej obszarem starosta bądź marszałek. Mimo to podejmowaliśmy próbę kilkakrotnie przedłużając tym samym żywot PKSu o blisko 10 lat. Zapewniliśmy to, co możemy zawsze wyegzekwować - w tym miejscu jeszcze przez ponad 40 lat ma funkcjonować dworzec.

Starosta Józef Tomal: (…) powstał problem przede wszystkim komunikacji dla młodzieży szkolnej od nowego roku szkolnego i dla mieszkańców dojazdu do pracy i instytucji publicznych. (…) Liczę, iż Gmina Myślenice wyegzekwuje od spółki warunki umowy i zostanie zapewniona systematyczna komunikacja dla mieszkańców. Ze swej strony podejmę również rozmowy z przewoźnikami prywatnymi o przejęciu likwidowanych linii.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Czy busy przejmą linie po PKS Myślenice?
Miasto 10

Czy busy przejmą linie po PKS Myślenice?

Przewoźnicy zainteresowani obsługą linii z których zrezygnował PKS zgłaszają się do Wydziału Komunikacji. Dotychczas wydano 4 zezwolenia. Na które z nich wyjadą busy?

Komentarze (16)

  • Brak zdjęcia
    5 sie 2013

    Konia z rzędem temu, kto logistycznie pogodzi wszystkie trasy busowe, na tych 6 pożal się Boże stanowiskach odjazdowych.
    Sama trasa do Krakowa, generuje taki ruch, że zajmie jedno stanowisko, trasy do Sułkowic, Dobczyc - też oblegane. A gdzie pozostali??? Pcim, Lubien, Teczyn, Poreba, Trzemesnia, Tokarnia, Skomielna Czarna, Siepraw, Swiatniki ITD....?

    76 9 Odpowiedz
  • 5 sie 2013

    galeria dekada..jak to zabawnie brzmi, galerię to jej twórcy widzieli jak świnia niebo, a busy w chwili obecnej są w dobrym miejscu, szkoda tylko, że część tych krakowskich nie jedzie prosto na zakopiankę tylko przez cale miasto i dopiero do KRK, byłoby szybciej a i mniej problemów z wsiadaniem na pozostałych przystankach

    67 7 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    5 sie 2013

    a ja mam pytanie, gdzie są "PKSBOYe" i inni, którzy tak tutaj obiecywali nowy tabor, nowe kursy i ogólnie "lepszy, nowy PKS" ? Jak to PKS miał wykończyć busiarzy nowoczesnymi autobusami, profesjonalną obsługą itp? Gdzie jesteście?!

    35 2 Odpowiedz
  • 5 sie 2013

    Nic zaskakującego, utarty scenariusz 'prywatyzacyjny' majątku (niegdyś) państwowego. Słowem: jedni mają, inni narzekają.

    35 2 Odpowiedz
  • 5 sie 2013

    No i stało się. A właśnie gdzie są teraz ci pseudoinwestorzy z łodzi co tyle naobiecywali w sprawie PKS-u w latach 2008-2009 ?
    Standardowy scenariusz jak w prawie wszystkich PKS-ach w małopolsce. Przejęcie państwowej firmy i jej powolna agonia wreszcie wyprzedaż działek. Tak samo było w Wadowicach, Nowym targu czy zakopcu. Jeszcze w Limanowej coś ledwo zipie. A nam pozostają tylko ciasnawe busy. Chyba ktoś tą lukę wykorzysta i wejdzie z autobusami ale w jakiś sensowny sposób.

    26 Odpowiedz

Zobacz więcej