Myślenice

Są dopłaty do komunikacji autobusowej. Którędy pojadą obsługujące ją busy?

Do tej pory głównym środkiem transportu dla niezmotoryzowanych mieszkańców są prywatne busy obsługujące trasy między miejscowościami.

Pierwsze kursy na dwóch liniach w Myślenicach ruszyły 2 września, natomiast w Raciechowicach nastąpi to w październiku. Jak będzie przebiegała trasa i gdzie znajdą się przystanki autobusowe? 

Jednym z częściej poruszanych podczas sesji rady gmin tematów były połączenia i liczba kursów realizowana przez prywatnych przewodników. Problem dotyczył zbyt małej liczby kursów, albo miejscowości, których potocznie nazywanie przez mieszkańców "busiarze" nie obsługują. 

W swoich wpisach na forum też zwracacie uwagę na ten problem, podkreślając, że wciąż brakuje dogodnych połączeń z Myślenic do Krakowa, a część busów nie odjeżdża zgodnie  rozkładem jazdy.

"(...) jak dojechać do pracy lub z pracy w godzinach nocnych gdy nic nie kursuje, w wigilię wieczorem lub w sylwestra, gdy po godzinie 18 nic już praktycznie nie kursuje?" - pytacie. Jeden  forumowiczów zastanawia się, jak będzie wyglądała liczba pasażerów w busach po rozpoczęciu roku szkolnego: "Dzieciaki wracają do szkoły - poszedł podwójny rocznik. Ciekawe czy przybędzie busów czy będziemy jeździć jeszcze bardziej stłoczeni?" - pisze. 

Zwracacie także uwagę na połączenie, jakie z Krakowem ma Wieliczka i zastanawiacie się, czy byłaby możliwa linia aglomeracyjna z Myślenic: "Ale Wieliczka po pierwsze styka się granicą z Krakowem, a po drugie dopłaca do funkcjonowania MPK. Gmina Myślenice musiałaby zapłacić za linię aglomeracyjną. Czy w obecnym stanie finansowym może sobie na to pozwolić?".

Gminy z dofinansowaniem na nowe linie

Jest szansa, że to może się zmienić. Wśród 15 gmin, które podpisały umowy o dofinansowanie w ramach programu rządowego, "Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej", dwie pochodzą z powiatu myślenickiego. To Myślenice oraz Raciechowice. W sumie dofinansowanie otrzymało 15 z 30 samorządów, które aplikowały o środki. Samorządowcy podpisali umowy z wojewodą małopolskim, Piotrem Ćwikiem.

Piotr Ćwik, wojewoda małopolski (PiS): To pierwszy krok do walki z komunikacyjnymi „białymi plamami” i odbudowy sieci lokalnych połączeń. Mieszkańcy wielu miejscowości czekają na reaktywację komunikacji autobusowej lub jej poszerzenie. Samorządy, które już teraz skorzystały ze środków Funduszu, niejako wyznaczają ścieżki dla innych. (...) Życzę, aby ta inwestycja przyniosła jak najwięcej pożytku mieszkańcom.

Kto i do czego dopłaca? Dopłaty wyglądają w ten sposób, że 90 groszy do 1 wozokilometra dopłaca urząd wojewódzki, a 10 groszy gmina, przez której teren przebiega linia.

Na Chełm i do Krzyszkowic

Dla myślenickiej gminy przekazane zostały środki w wysokości ok. 27,7 tys. złotych do końca tego roku. Na początek zostaną uruchomione dwie nowe linie pilotażowe na odcinkach: Myślenice-Chełm oraz Myślenice-Krzyszkowice.

Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic (PiS): Kwestia transportu publicznego jest dla mnie jako Burmistrza Myślenic niezwykle ważna. Tym bardziej cieszę się, że już od września nasi mieszkańcy będą mogli korzystać z tych przewozów. (…) W nowym naborze będziemy zgłaszać kolejne połączenia, o które proszą mieszkańcy.

Przystanek początkowy na linii Myślenice-Chełm jest usytuowany przy stacji paliw BP przy skrzyżowaniu ul. Cegielskiego i Słowackiego; przystanek końcowy to Chełm skrzyżowanie.

Linia Myślenice-Krzyszkowice swój pierwszy przystanek ma przy targowisku przy ul. Kazimierza Wielkiego a końcowy to Krzyszkowice Wieś.

Trasa na Chełm będzie miała 9 kursów dziennie, od poniedziałku do piątku. Na drugiej trasie zaplanowano 12 kursów od poniedziałku do piątku oraz 3 kursy w sobotę.

Na trasie na Chełm busy zatrzymają się na następujących przystankach: BP Słowackiego - Słowackiego Bloki - MDK - Mostowa - Stadion Dalin - Hotel Leśna - Chełm - Chelm Skrzyżowanie - Chełm Kościół - Hotelprzy Leśnej - Stadion Dalin - Mostowa - MDK - Słowackiego Bloki - BP Słowackiego.

Trasa drugiej linii będzie przebiegała następująco: Myślenice K. Wielkiego - Myślenice D.A. - Myślenice Os. - Mleczarnia - Tarnówka - Jawornik - Jawornik Syberia - Krzyszkowice - Krzyszkowice Brzeg - Krzyszkowice Kościół - Krzyszkowice Skrzyżowanie - Krzyszkowice II - Krzyszkowice Wieś - Krzyszkowice Kościół - Krzyszkowice Brzeg-............... Myślenice K. Wielkiego

Jak czytamy w informacji przysłanej z biura promocji myślenickiej gminy; urząd wystąpił z propozycją współpracy do pięciu przewoźników, z czego zainteresowanie programem wykazało dwóch nich. Gmina ze swego budżetu do końca roku dopłaci kwotę 5,5 tys. złotych. Wysokość ceny biletu jest ustalana według taryfy przewoźnika, a zastosowanie mają także ulgi ustawowe.

Tak jak zapowiadał to w swojej wypowiedzi burmistrz Szlachetka, rozważane jest uruchomienie w przyszłości obsługi obszarów do tej pory wykluczonych komunikacyjnie, np. w okolicy Drogini.

Raciechowice ruszą w październiku

Gmina Raciechowice otrzymała dofinansowanie w wysokości ok. 18 tys. złotych do końca tego roku. Jak wyjaśnił wójt Wacław Żarski, z 1/4 tej kwoty będą musieli zrezygnować, ponieważ dopiero w październiku połączenie zostanie uruchomione.

Wacław Żarski, wójt gminy Raciechowice (PiS): Komunikacja będzie się odbywać na ok. 25-cio kilometrowej trasie: Raciechowice - Mierzeń - Gruszów - Kwapinka - Stadniki - Dobczyce Rynek. Linia, którą chcemy uruchomić, ma tylko sens wtedy, gdy mieszkańcy będą mogli dotrzeć do Dobczyc. W związku z tym, że jej trasa przebiega przez inną gminę, rada miejska w Dobczycach musi podjąć 2 uchwały: jedną dotyczącą przystąpienia do wspólnego zadania, a drugą o dopłacie 10 groszy do 1 wozokilometra. Sesja jest tam planowana na koniec września. Co do liczby odjazdów, to jest to wszystko w trakcie dogrywania. Myślę o przynajmniej 4 kursach dziennie. Zobaczymy też w trakcie, jakie będzie zapotrzebowanie.

Jak dodaje wójt, kilka lat temu na tej trasie istniała linia autobusowa, ale ze względu na nierentowność, przewoźnik ją zlikwidował. - W grudniu ubiegłego roku na krótki czas udało się tam wznowić komunikację, ale okazało się to nieopłacalne dla przewoźnika i zrezygnował - wyjaśnia.

Najpierw złotówka, później 80 groszy

Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra.

Jednocześnie organizator - samorząd terytorialny - będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.

W województwie małopolskim dopłaty z tzw. funduszu autobusowego otrzymało 15 jednostek samorządu terytorialnego: 12 gmin, 2 powiaty i samorząd województwa małopolskiego. Dofinansowaniem objętych zostanie łącznie 38 linii komunikacyjnych na długości ponad 1 832 kilometrów. Urząd marszałkowski uruchamia linie pomiędzy powiatami. Na razie nie przebiegają one przez teren powiatu myślenickiego, ale może w przyszłości też takie linie powstaną.

Wojewoda rozdziela otrzymane środki

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej jest państwowym funduszem celowym.

Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie tego programu w 2019 r. wyniesie 300 mln zł, a w latach kolejnych – 800 mln zł.

Środki zgromadzone w funduszu będą przeznaczane na dofinansowanie zadań zapewniających funkcjonowanie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, z wyłączeniem komunikacji miejskiej. Dofinansowanie będzie przyznawane w formie dopłaty do kwoty deficytu pojedynczej linii komunikacyjnej w przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.

Wśród kryteriów, na podstawie których wojewoda będzie dokonywał podziału środków, będzie m.in. realizacja potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Przepisy ustawy zwiększą dostępność połączeń autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dla tych osób.

Na potrzebę utworzenia komunikacji wskazujecie od lat

Czy Myślenicom potrzebna jest komunikacja miejska?

  • TAK TAK 78%
  • NIE NIE 16%
  • TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 6%
  • Głosów: 2090

Na temat potrzeby utworzenia komunikacji miejskiej na terenie Myślenic dyskutujecie od lat. W 2017 jeden z naszych Czytelników pokusił się nawet o opracowanie roboczej linii miejskiej wyznaczając trasę autobusu.

Jego propozycja utworzenia komunikacji miejskiej na terenie Myślenic zaczynała i kończyła swój bieg na dworcu autobusowym w Myślenicach. Częstotliwość kursowania według tej koncepcji to 15 min. Proponowana trasa widoczna na mapie.

W jednym z naszych sondaży zdecydowana większość z Was (78%) jest zdania, że Myślenicom potrzebna jest komunikacja miejska. takiej potrzeby nie dostrzega 16% ankietowanych, a zdania na ten temat nie ma co 20 z was (6%).

Powiązane tematy

Komentarze

  • Tolo 3 wrz

    Uważam że,inwestycja jest jak najbardziej potrzebna.
    Jak wspomniano wyżej w artykule połączenia na trasie Myślenice-Kraków pozostawiają wiele do życzenia zwłaszcza w kwestii zatłoczenia busów!!!! Przydałaby się tu linia aglomeracyjna zdecydowanie zważywszy na ilość osób dojeżdżających do Krakowa do pracy jak i uczniów i studentów.
    Chciałbym zwrócić uwagę jeszcze na jeden aspekt tej sprawy,mianowicie kwestia dworca???
    To skąd odjeżdżają busy i gdzie się zatrzymują przewoźnicy to jakiś absurd!!! W czasach starego dworca wszystko było znormalizowane i nikt nie plątał się po mieście w poszukiwaniu estakady,dworca,Carrefoura.Dla osoby zamiejscowej to jest koszmar,często staram się komuś pomagać w tej kwestii i zawsze wywołuje to oburzenie u szukającego.
    Wypadałoby jakoś to ujednolicić zwłaszcza że nikt za darmo nie jeździ.
    Dworzec jaki jest każdy widzi o ile jest mniejszy teraz!!! A i o skorzystaniu z toalety po godz.20.00 można zapomnieć!

    35 2 Odpowiedz
    • 3 wrz

      Jechałeś kiedy autobusem MPK w godzinach szczytu? Jeśli nie, to nie masz pojęcie co to tłok.

      4 16 Odpowiedz
      • Strozaninek 3 wrz

        Jeżdżę często w godzinach szczytu MPK i mogę powiedzieć, ze nie umywa się do busów. W MPK masz więcej przestrzeni na ciało niż w busie. No i w przeważającej większości klimatyzacje, no i brak palących pety busiarzy

        29 Odpowiedz
    • 5 wrz

      Cezary, dworca nie ma; Kiedyś był z toaletami i restauracją. Za tzw.komuny, której nie było, podróżowaliśmy jak ludzie. Niestety, nigdzie na świecie nie ma samofinansującej się komunikacji masowej. Czy to jest takie trudne do zrozumienia przez rządzących ? Każde poważne państwo dopłaca do porządnej komunikacji masowej. I tyle.

      4 1 Odpowiedz
      • Tolo 5 wrz

        Po pierwsze KOMUNA BYŁA!!! i do tej pory w ludziach tkwi sporo z Boleszewika,niestety....A po drugie rzecz jasna nie chodzi mi o samofinansującą się komunikację,i kmninię temat !!! :) Rządzący też by mogli ale penie nie mogą bo zawsze są równi i równiejsi żeby dostać dopłaty...życzyłbym sobie i wszystkim klientom ażeby wydane pieniądze na dotacje do przewozów faktycznie zrobiły coś dobrego w temacie a nie tylko zostały przeprane.Tyle. dziękuję za uwagę :)

        3 Odpowiedz
        • 8 wrz

          Jesteś ofiarą systemu edukacji, albo raczej jej braku. Bardzo Ci współczuję.

          1 2 Odpowiedz
        • 8 wrz

          Za Komuny nie było takiego draństwa i zboczeń jak aktualnie . Zauważ ,że za tej komuny przybyło 14 mln ludzi w Polsce a teraz tylko ubywa. Według najnowszych przecieków jest już w Polsce tylko 27 mln Polaków a dochodziło do 40 mln. Co roku na raka umiera 100 tysięczne miasto a razem umiera 400 tysięcy Polaków co roku. Za komuny nie marnowano by pieniędzy na takie głupoty jak płyta rynku w Myślenicach. Tak prawdę mówiąc to mamy tyle dróg ile wybudowała Komuna to znaczy jedną zakopiankę , którą poruszają się wszystkie miasta i wsie do Krakowa a na wsiach drogi gminne są jednokierunkowe o szerokości 2,5 metra. Zadłużenie Polski przekroczyło 1 bln zł. Tak dramatycznej sytuacji , jaką spowodowały rządy po roku 1990 nie było w tysiącletniej historii Polski , Ale prawdą jest ,że propaganda i zakłamanie jest najlepsze w całej historii naszego nieszczęśliwego kraju. No i jeszcze 330 mld dolarów USA trzeba spłącić za mienie bezspadkowe naszym sojusznikom USA i Izraelowi,w ramach aktu JUST 447 co doprowadzi kraj do całkowitej ruiny.

          1 2 Odpowiedz
          • Strozaninek 8 wrz

            https://www.arslege.pl/propagowanie-faszyzmu-lub-innego-ustroju-totalitarnego/k1/a292/

            Art. 256. Propagowanie faszyzmu lub innego ustroju totalitarnego
            § 1. Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
            podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

            Czasem warto droga Lulo (występująca na portalu pod trzema nickami lula, Oberwatorium, Obserwator 3), nie trollować i nie pisać bzdur. Bo sobie napytasz biedy takim trollowaniem.

            3 1 Odpowiedz
            • 8 wrz

              Panie Strozaninku nie o take Polske walczyliśmy , żeby się bać wyrażania własnych poglądów. Nie o take, To nie ma nic wspólnego z propagowaniem jakiegokolwiek systemu, Dla niektórych głosowanie na PiS to popieranie bolszewizmu . A PiS chyba nie jest partią bolszewicką, Chyba masz się dobrze, bo ty jesteś chyba taką osobą , która zawsze chwali swojego pana. Gdyby wszyscy chwalili rządzących to lud nie wyszedłby z epoki niewolnictwa. Dla Ciebie wszelka prawda to bzdury bo ty masz swoją prawdę. Nikt przy zdrowych zmysłach nie propaguje faszyzmu lub totalitaryzmu, Długo by trzeba dyskutować ale jak z Tobą dyskutować ,jak ty myślisz ,że z jednego IP to korzysta tylko jedna osoba. A tu w grę wchodzi zwykła ekonomika. Z tego IP korzysta co najmniej 10 osób a jakby chciało więcej to też może, Jest możliwość aby nawet Pan skorzystał i obrał sobie inny nick np.obserwator nr 20. Na pewno poglądy obserwatora nr 20 nie będą tożsame z opiniami obserwatora nr 3 czy nieznanej mi Luli. Nie zauważyłem ,że Lula zgadzając się ze mną co do szerokości gminnych dróg pochwalałaby faszyzm . A Pan twierdzisz , że władze myślenickie zbudowały nam drogi normatywne? tak jak w innych rejonach kraju?

              2 2 Odpowiedz
              • Strozaninek 8 wrz

                Bardzo dużo tekstu, mało merytoryki. Proszę przestrzegać obowiązujących w Polsce przepisów prawa. A jak się tęskni za komunizmem, to stań przed lustrem i pobrendzluj się wspominkami z bycia przy czerwonym korycie 50 lat temu. W przeciwnym wypadku - art 256 KK.

                3 2 Odpowiedz
  • mirek@ 3 wrz

    a co z pociagiem? bedzie czy nie ?

    14 10 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Połączenie z Krakowem jest ogromnym problemem i narazie.. dużo się gada, obiecuje a ludzię nadal jak sardynki na stojąco w smrodzie i oparach alko. albo bus zabierze albo nie, jeden jedzie 30km/h, drugi 100km/h. Jedzie lub nie, zatrzyma się lub nie. Główne połączenie dla pracy, interesów, szkoły, turystyki dla Myślenic i .... tyle w temacie. Tylko bilety coraz droższe.

    31 1 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Dobrze, dobrze.
    W jaki sposób odczują to dofinansowanie mieszkańcy krzyszkowic?
    Bus jak jeździł tak jeździ dalej.
    Żadnych informacji o nowym połączeniu.
    Rozumiem, że będzie to sztuczne pranie pieniędzy, bo ceny biletów na pewno się nie zmienią.
    Godziny odjazdów też te same, że po godz. 20 do Krzyszkowic już się człowiek nie dostanie.

    12 6 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Trasa drugiej linii będzie przebiegała następująco: Myślenice K. Wielkiego - Myślenice D.A. - Myślenice Os. - Mleczarnia - Tarnówka - Jawornik - Jawornik Syberia - Krzyszkowice - Krzyszkowice Brzeg - Krzyszkowice Kościół - Krzyszkowice Skrzyżowanie - Krzyszkowice II - Krzyszkowice Wieś - Krzyszkowice Kościół - Krzyszkowice Brzeg-............... Myślenice K. Wielkiego

    5 5 Odpowiedz
    • 4 wrz

      Najlepiej byłoby załączyć jakąś ,chociaż małą mapkę. Tu wymieniony Brzeg jest raczej Górą. Zapewniam, że nie wszyscy urodzili się w Krzyszkowicach. Miejcie urzędnicy litość nad przybyszami. Opublikujcie tę mapkę. To nie kosztuje wiele.

      7 3 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Panie burmistrzu - MPK do MYŚLENIC , chcę jeździć do Krakowa jak cywilizowany człowiek , a nie jak bydło , rozlatującymi się pseudo busami , z siedzeniami zamontowanymi tak , że ciężko usiąść , przepełnionymi w godzinach szczytu z arogancką obsługą !!!

    36 1 Odpowiedz
    • 11 wrz

      TomnyGoscu,mam wrażenie, że jest to ostatnią potrzebą, którą interesują się władze. Nasze władze siedzą na miejscu, nie dojeżdżają nigdzie. No może do Myślenic z podmiejskich wsi. Nie licz na to, że zainteresują się Twoim problemem i innych męczących się w ciasnych busikach. MPK jest chyba najlepszym rozwiązaniem.Pojęcia nie mam dlaczego jest to .takie trudne do wprowadzenia

      2 1 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Większość ludzi postuluje o cywilizowane połączenie z Krakowem (mam na myśli MPK), a tym czasem władza proponuje nam dopłaty do Krzyszkowic i na Chełm. Znaczy nie nam tylko busiarzom,, bo jak napisał concord11 mieszkańcy w żaden sposób nie odczują "dobrodziejstwa władzy". Ceny biletów na pewno nie będą niższe, tylko busiarz dostanie kasę do kieszeni. Złotówka do wozokilometra to ok. 25 zł do kursu. 8 kursów dziennie to 200 zł x 25 dni to 5000 zł miesięcznie, a 60 000 rocznie.
    A MPK do Krakowa nadal nie ma.... ale władza lepiej wie, czego pospólstwo potrzebuje.

    22 3 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Dlaczego bus na chełm jezdzi tak jak jeździł? 9 kursow dziennie było od dawna (jedynie na wakacje 8), wiec gdzie dodatkowe połączenie??? Jak można wypisywać takie rzeczy skoro nie maja pokrycia w rzeczywistości. Same kłamstwa!

    18 4 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Tak samo Krzyszkowice, taka sama ilość kursów, te same ceny. Nabijanie kasy właścicielom firm przewozowych.
    A miało być tak pięknie, nowe połączenia itp itd, a skończyło się jak zwykle.

    16 4 Odpowiedz
  • 3 wrz

    a najlepsze jest to, że przejazd busem z Krzyszkowic do Myślenic kosztuje prawie tyle samo co z Myślenic do Krakowa...

    20 2 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Przyznajmy szczerze my solidarnościowcy ,że takiego dziadostwa w tej dziedzinie do jakiego dopuściliśmy przez te 30 lat to komuniści by nawet nie wymyślili.

    12 3 Odpowiedz
  • 3 wrz

    Jaki przewoźnik obsługuje te linie?

    11 Odpowiedz
  • 4 wrz

    Wychodzi na to że dodatkowe linie busów to wielka bujda, zero dodatkowego transportu, Pan burmistrz powinien jeszcze raz przyjrzeć się tej sprawie, nie może tak być ze wszędzie trąbią o dofinansowaniu a w rzeczywistości ludzie nawet jednego dodatkowego kursu nie otrzymali, i co z pieniędzmi z dofinansowania?

    14 Odpowiedz
    • 6 wrz

      Pindolą, pisowski burmistrz pobierał pilne nauki w Pcimiu a potem w Warszawie jak wodzić ludzi za nos

      4 Odpowiedz
  • 4 wrz

    jak można przejazd "Busami" nazwać w ogóle "komunikacją miejską", rzuciła mi się w oczy wypowiedź Pana Kaczyńskiego podczas prezentowania swojego programu i wyraźnie zaznaczył że "przywrócą PKS'Y" nie mówił że będą pompować nasze pieniądze w prywaciarzy. Poza tym zastanawiające jest to, że artykuł jest bardzo świeży a już spadł na stronce tak nisko

    11 4 Odpowiedz
  • 4 wrz

    Nie dla busiarzy którzy ledwo co wjada w zatoczke na przystanku i od razu włączają lewy kierunkowskaz a ludzie jeszcze wsiadaja do busa. Potem wyjedzie ci taki przed maskę a ty chamuj człowieku i się WKU....

    9 1 Odpowiedz
  • 4 wrz

    Bus jak jeździł prze dopłatami tak i jeździ teraz. Skandaliczne są ceny biletów. Zgroza 4 zł za bilet z Krzyszkowic do Myślenic.

    11 4 Odpowiedz
  • 5 wrz

    Nie, płaci się przy wsiadaniu i dają paragon o dziwo.
    Ale dlaczego dziwią się, że ludzie nie chcą jeździć, skoro jest taka cena biletu...
    A dotacje z gminy napychają portfel przewoźnika, bo jeździ ten sam bus, po tej samej trasie, o tych samych godzinach i z tymi samymi cenami.
    Po co mydlić ludziom oczy, o ile wiem, ten program miał służyć poprawie połączeń, odbudowie zlikwidowanych.
    A rzeczywistość jest taka, że nic się nie zmieniło a pieniądze podatników znikają.....

    9 5 Odpowiedz
  • 5 wrz

    To jest właśnie gospodarka dobrej zmiany - jednemu zabrać drugiemu dać , takie janosikowe państwo .

    5 1 Odpowiedz
  • 6 wrz

    To dofinansowanie, o ile nie jest ściemą, nie jest dobre, pasażer zyskuje coś? Ho, już widać jaka motywacja - kursy przybyły?

    60 tyś na miesiąc dla każdego kursu? Czy z takich pieniędzy nie możnaby tworzyć zaczątki komunikacji miejskiej i podmiejskiej zamiast wrzucać w czarną dziurę.

    https://www.otomoto.pl/oferta/s-313-ID6Bc4ul.html

    3 Odpowiedz
  • 6 wrz

    Miały wrócić PKS-y. Mamy tylko listek figowy. Usiłujący przykryć biedę komunikacji masowej.Której w rzeczywistości nie ma.

    5 10 Odpowiedz
    • 8 wrz

      Te ciasne busiki wystarczą dla ciemnego ludu , który już nie pamięta ,że dawniej jeździły autokary i bilety o dziwo były tańsze, Bo taki autokar to zabrał tyle pasażerów co 5 busików tarasujących zakopiankę. Dziś młodzi ludzie się dziwią,że za Komuny były autobusy , bo uczą się w szkole ,że był wówczas straszny głód i nie było kredytów hipotecznych na mieszkanie, które bank udziela chętnym na 35 lat po zmiennej stopie kredytowej . Nie pojmują jak to było możliwe ,że robotnik mógł otrzymać mieszkanie od zakładu pracy.

      1 9 Odpowiedz
  • 11 wrz

    5 złotych z Krzyszkowic do Krakowa i 4 zł z Myślenic do Krzyszkowic. To jest właśnie prawo i sprawiedliwość.

    3 10 Odpowiedz
    • Strozaninek 11 wrz

      To jest: wolny rynek. A nie PIS. Za Po były i po 6 zł do Krakowa.

      10 2 Odpowiedz
      • 12 wrz

        Strozaninek, tu nie chodzi o cenę busa do Krakowa.
        Skandalem jest mydlenie oczu ludziom. Pieniądze miały iść na reaktywację starych połączeń. Rozumiałbym jakby uruchomili linię z Krzyszkowic prosto do Krakowa.
        Co to za reaktywacja, skoro bus jak jeździł tak jeździ i ceny się nie zmieniły. Jeśli pracujesz w Krakowie do 19, to do domu się nie dostaniesz, bo ostatni bus z Myślenic do Krzyszkowic odjeżdża o 19:25... , w tym temacie również nic się nie zmieniło.

        3 9 Odpowiedz
        • Strozaninek 12 wrz

          Przeczytaj jeszcze raz wypowiedz luli i ze zrozumieniem moja. Lula wrzuca politykę w coś co ma z nią niewiele wpisanego. Za PO bilety do Krk kosztowały 6 zl. Wasze lokalne sprawy zaatwiajcie pisząc do Burmistrza a nie na forum. Nikogo nie interesują anonimowe utyskiwania

          10 1 Odpowiedz
          • 12 wrz

            A to jakaś dyskryminacja jest, ze względu na obszar zamieszkiwania?
            O ile wiem, to komentarze są po to aby komentować, i skoro ktoś tu zagląda i czyta to go to interesuje...

            2 9 Odpowiedz
            • Strozaninek 12 wrz

              Gdzie widzisz dyskryminacje? Raczej poradę jak efektywnie uzyskać od władzy to co oczekujesz

              9 2 Odpowiedz
  • 12 wrz

    Pomijając fakt, ze jak ktoś chce jechać z góry Krzyszkowic do Krakowa to musi zapłacić 3,5 zł do zakopianki i 4,50 z zakopianki do Krakowa.

    Nie rozumiem czym Burmistrz i jego podwładni się chwalą. Bus jak jeździł tak jeździ, tylko tyle, że dopłacają właścicielowi nie wiadomo po co i dlaczego...

    3 9 Odpowiedz

Zobacz więcej

Ziemia Myślenicka: Zapisy dla dorosłych
Myślenice 0

Ziemia Myślenicka: Zapisy dla dorosłych

Reprezentacyjny Zespół Pieśni i Tańca Ziemia Myślenicka ogłasza zapisy do grupy wokalno-tanecznej dla kobiet i mężczyzn od 30 roku życia. Jeśli chcesz przeżyć przygodę swojego życia, poznać wspaniałą polską kulturę i nie tylko, a przede wszystkim odnaleźć i rozwijać w sobie artystyczne umiejętności, zapisz się do Ziemi Myślenickiej. - Wszystkiego...

Zmarł sierż. szt. Łukasz Płachta. To dla niego mieszkańcy zbierali krew
Myślenice 4

Zmarł sierż. szt. Łukasz Płachta. To dla niego mieszkańcy zbierali krew

W pomoc choremu na białaczkę policjantowi z Myślenic w ostatnich dniach włączyły się setki mieszkańców, którzy oddawali dla niego krew. Nie udało się go uratować, a walkę z postępującą chorobą sierż. szt. Łukasz Płachta zakończył dzisiaj Jak informują policjanci Łukasz Płachta przegrał walkę z błyskawicznie postępującą chorobą, mimo ofiarnej pomoc...

"Jurki" zagrają w Myślenicach
Myślenice 0

"Jurki" zagrają w Myślenicach

Zapraszamy na występ Kabaretu „Jurki", który odbędzie się 5 października o godzinie 20:00 w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu. Bilety w cenie 50 złotych do nabycia w Myślenickim Ośrodku Kultury i Sportu oraz na stronie internetowej www.biletynakabarety.pl i www.biletyna.pl Kabaret Jurki pochodzi z Zielonej Góry. Od 1994 roku bawi publiczność....

Zebrali 18 litrów krwi. Ciągle można pomóc Łukaszowi Płachcie
Myślenice 1

Zebrali 18 litrów krwi. Ciągle można pomóc Łukaszowi Płachcie

W czasie trwania niedzielnych imprez sportowych na Zarabiu zorganizowana została kolejna zbiórka krwi na rzecz sierż. szt. Łukasza Płachty, policjanta Komendy Powiatowej Policji w Myślenicach, który zmaga się z ostrą białaczką Kilka dni temu pisaliśmy o policjancie z Myślenic, który o chorobie dowiedział się nagle i potrzebuje krwi. Na nasz apel o...

ALARMUJECIE! "Kładka wisząca nad Rabą wymaga interwencji"
Alarmujecie 5

ALARMUJECIE! "Kładka wisząca nad Rabą wymaga interwencji"

W weekend otrzymaliśmy od kilku z naszych czytelników zgłoszenia dotyczące uszkodzonej kładki nad Rabą. Dzisiaj ubytki zostały uzupełnione, ale jak sugerujecie "kładka wymaga interwencji" Dla jednych "wiszący most", dla innych "kładka", ale większość wiadomości jakie w ostatnim czasie przesyłacie na redakcja@miasto-info.pl dotyczy jej stanu. W min...

Zablokowana Zakopianka. Trzy rozbite samochody. Jedna osoba ranna 
Drogi 0

Zablokowana Zakopianka. Trzy rozbite samochody. Jedna osoba ranna 

Przez kilkadziesiąt minut przed godz. 8 zamknięta była Zakopianka po tym jak przed wiaduktem w Myślenicach zderzyły się trzy samochody. Jedna osoba trafiła do szpitala Do wypadku doszło o godz. 7.55 na drodze krajowej nr 7 przy wiadukcie nad ul. Piłsudskiego. Kiedy strażacy z JRG Myślenice dotarli na miejsce, zastali trzy rozbite samochody i jedną...