DEBATA: Czy w Myślenicach jest miejsce dla komunikacji miejskiej?
- 5 kwietnia 2017
W jednym z tematów na forum dyskutujecie na temat zasadności utworzenia w Myślenicach komunikacji miejskiej i przebiegu jej ewentualnej trasy
Pod wpływem ostatniej dyskusji na temat parkowania i zbyt dużej ilości samochodów postanowiłem zrobić schemat linii komunikacji miejskiej kursującej w naszym mieście. (…) Zachęcam do dyskusji i bardzo proszę o jakże cenne dla mnie uwagi dot. tego schematu. Oczywiście taka linia powinna być obsługiwana taborem niskopodłogowym, a nie bardzo popularnymi w Myślenicach dostawczakami z wstawionymi siedzeniami – na forum pisze jeden z naszych czytelników (Lotnik).
Jego propozycja utworzenia komunikacji miejskiej na terenie Myślenic zaczyna i kończy swój bieg na dworcu autobusowym w Myślenicach. Częstotliwość kursowania według tej koncepcji to 15 min. Proponowana trasa widoczna na mapie.
Czy Myślenicom potrzebna jest komunikacja miejska?
- TAK TAK 78%
- NIE NIE 16%
- TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 6%
- Głosów: 2090
Czy waszym zdaniem w Myślenicach jest miejsce i potrzeba utworzenia miejskiej linii komunikacyjnej?
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
w kontekście ostatnich działań policji i jej aktywności na drogach miasta dot. parkowania i pomiarów prędkości dla wielu mogłaby to być alternatywa. podobnie dla osób, które mimo wszystko nie posiadają samochodów.
Oczywiście że powinna.
Dojazd do pracy, do szkół, do sklepów.
Co pół godziny w zupełności by wystarczyło.
Ankieta nie dotyczy konkretnej trasy a potrzeby utworzenia komunikacji w ogóle
Odnośnie linii to pamiętam, że kiedyś jak się przewijał temat to ktoś słusznie proponował, żeby były dwie - jedna pn-pd, druga wsch-zach. Żeby się uzupełniały, a z drugiej strony nie były za długie.
@Miasto-info: moim zdaniem w ankiecie brakuje opcji: "Tak, ale według innej trasy".
Wg. powyższej trasy w okolicach liceum w odległości 200-300 metrów zlokalizowano 3 przystanki (7-8-9), a rejony Sobieskiego (CPN), "Starej Cegielni"/wiadukt na Polankę czy 3 Maja (szkoły) pozostawione zostały bez komunikacji...
IMO: Dekada - Rondo Chorobika - (tam przy K. Wielkiego to zdaje się kiedyś był przystanek) - Wiadukt Polanka (dużo domów w rejonie Sienkiewicza/Fijałkowskiego) - DK7 - Stacja Orlen/Sobieskiego (tu miasto powinno zawalczyć o utrzymanie obecnego -dobrego - rozwiązania z lewoskrętem na światłach pod Orlenem - przynajmniej do czasu budowy planowanego węzła drogowego w tym miejscu) - "Dom Grecki" - Średniawskiego - Zespół Szkół Średniawskiego - i później już przez osiedle.
Oraz zamiast:
pętli po Szpitalnej-Słonecznej-Jagielońskiej, (wpuszczanie autobusu na wiecznie przyblokowane skrzyżowanie Ż-W/Szpitalna pod sam wjazd do szpitala uważam za słaby pomysł)
skręt z Żwirki i Wigury od razu w Jagielońską (tam przy skrzyżowaniu ŻW/Jagielońska przystanek żeby nie blokować przystanku pod MOKiS'em - z dostępem do LO/Szpitala/MOKiS'u)
Być może powinny być dwie linie żeby jedna nie robiła długiej trasy...