Myślenice a droga S7

Myślenice. Radni miejscy zajęli stanowisko w sprawie budowy drogi S7. Do GDDKiA wystosowali szereg postulatów

Myślenice. Radni miejscy zajęli stanowisko w sprawie budowy drogi S7. Do GDDKiA wystosowali szereg postulatów

W swoim stanowisku radni wyrażają "zdecydowany sprzeciw wobec przedstawionej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie koncepcji budowy drogi ekspresowej S7"oraz wystosowali do GDDKiA sugestie i postulaty zawierające m.in. uwzględnienie linii kolejowej, czy zaprezentowanie alternatywnego przebiegu drogi

 

Dwa miesiące od opublikowania przez GDDKiA koncepcji budowy drogi ekspresowej S7, radni miejscy w Myślenicach zajęli stanowisko w tej sprawie.

Planowana przez GDDKiA droga S7 prowadzi od Gdańska do Rabki, a jedyny brakujący jej fragment to odcinek między Krakowem a Myślenicami. Spośród rozważanych wstępnie 14 propozycji tras, do dalszych analiz wytypowała 6 korytarzy. Wstępnie dla wszystkich założono dwie jezdnie, po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Każdy z analizowanych korytarzy ma swój początek na autostradzie A4 na odcinku od węzła Kraków Łagiewniki do węzła Kraków Bieżanów (rys nr 1). Przyjęto natomiast jeden koniec dla każdego z nich, a ten przypada w miejscu istniejącego odcinka drogi ekspresowej S7 – za Myślenicami.

Wszystkie z proponowanych wariantów przechodzą przez gminę Myślenice, cztery z propozycji przebiegają także przez gminę Siepraw, a jedna przez Dobczyce. Co więcej, każdy z 6 prezentowanych korytarzy przecina Myślenice.

Planowana droga miałaby prowadzić od węzła na Zakopiance w północnej części miasta, następnie schodzić w okolicach kompleksu leśnego Dalin, przez zachodnią część Myślenic (tzw. Górne Przedmieście – Bysinę), tunelem pod Plebańską Górą, aby na terenie gminy Pcim połączyć się z dotychczasową „starą” Zakopianką.

 

„Zdecydowany sprzeciw” rady miejskiej

Podczas XLIX sesji rady miejskiej w Myślenicach, radni 19 głosami za, 1 wstrzymującym i 1 nie biorącym udziału w głosowaniu, uchwaliła treść oświadczenia, które przewodniczący rady Wacław Szczotkowski (PiS) skieruje do GDDKiA w Warszawie.

W swoim stanowisku radni wyrażają „zdecydowany sprzeciw wobec zaprezentowanej w styczniu koncepcji budowy drogi ekspresowej S7 oraz przedstawiają „najistotniejsze z punktu widzenia interesu mieszkańców” sugestie i postulaty.

Wśród nich znajduje się m.in. * Uwzględnienie w studium planowanej linii kolejowej Kraków-Myślenice; * zaplanowanie alternatywnego wejścia do miasta, np. od wschodu, lub jego ominięcie; * zmniejszenie przekroju poziomego z 2x3 do 2x2; * budowa bezkolizyjnych węzłów na całym odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem i uciąglenie dróg serwisowych wzdłuż DK7.

 

Oświadczenie Rady Miejskiej w Myślenicach skierowane do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie w sprawie budowy drogi ekspresowej S7 w studium korytarzowym z dnia 27 stycznia 2022 r.

Rada Miejska w Myślenicach wsłuchując się w głos mieszkańców wyraża swój zdecydowany sprzeciw wobec przedstawionej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie koncepcji budowy drogi ekspresowej S7 w studium korytarzowym z dnia 27 stycznia 2022 r.

Zaprezentowane warianty nie przedstawiają żadnej alternatywy przebiegu nowej trasy S7 przez miasto Myślenice, co jest dla nas nie do zaakceptowania. Rozpoczęta w dniu prezentacji dyskusja powinna dotyczyć co najmniej tej samej liczby wariantów wpięcia nowej s7 w Myślenicach, co w Krakowie. W związki z tym przedstawione propozycje nie mają poparcia społecznego mieszkańców Gminy Myślenice, ponieważ nie przedstawiają żadnego alternatywnego rozwiązania.

Zaprezentowane warianty nie przedstawiają żadnej alternatywy przebiegu nowej trasy S7 przez miasto Myślenice, co jest dla nas nie do zaakceptowania.

Mając na uwadze ogólnopolski charakter inwestycji i zaprezentowane warianty, mamy nadzieję na przedstawienie w przyszłości rozwiązań, które będą społecznie, ekonomicznie i środowiskowo akceptowalne.

Realizacja tej inwestycji zgodnie z przedstawionym jedynym przebiegiem przez Myślenice przyczyni się do zdewastowania tereny cennego przyrodniczo oraz wzrostu poziomu hałasu i zanieczyszczania powietrza o którego jakość samorząd gminy Myślenice czyni daleko idące starania oraz nakłady finansowe. Planowanie przebiegu tej trasy w odległości kilkuset metrów od największych osiedli mieszkaniowych miasta Myślenice w dodatku po jego zachodniej stronie, z której odbywa się przewietrzanie miasta, będzie stanowić zagrożenie dla funkcjonowania całego miasta.

Przedstawiamy najistotniejsze z punktu widzenia interesu mieszkańców Gminy Myślenice sugestie i postulaty:

- Uwzględnienie w studium planowanej linii kolejowej Kraków-Myślenice, która wpłynie na potoki ruchu samochodowego,

- zaplanowanie alternatywnego wejścia do miasta, np. od wschodu, lub jego ominięcie,

- zmniejszenie przekroju poziomego z 2x3 do 2x2,

- budowa bezkolizyjnych węzłów na całym odcinku Zakopianki między Myślenicami a Krakowem

- uciąglenie dróg serwisowych wzdłuż DK7

Dlatego wnosimy i apelujemy o skorygowanie planów budowy nowego odcinka S7 na trasie Kraków-Myślenice w tym zakresie, jaki został nam przedstawiony, uwzględniając sugestie i postulaty Rady Miejskie w Myślenicach.

Czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 prowadzącej przez Myślenice?

  • TAK TAK 22%
  • NIE NIE 61%
  • TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 17%
  • Głosów: 2537

 

Ostatnie chwile na protest

Do końca marca można podpisywać petycje przeciwko budowie drogi ekspresowej S7 przebiegającej przez miasto Myślenice. Zawiera cztery główne punkty. To kwestia przewietrzania miasta, odcięcie mieszkańców od terenów zielonych, zablokowanie rozwoju i rozbudowy dla miasta oraz realizację inwestycji komunikacyjny.

Jej papierową wersję można podpisywać w biurze projektowym Planimetria (Ul. 3 Maja 16a) oraz w siedzibie starostwa (ul. Drogowców 2a) oraz za pośrednictwem internetu w tym miejscu.

W sieci swój podpis do tej pory złożyło niespełna 700 osób. – To ostatnie godziny przed wysłaniem protestu do GDDKiA. Widać, że jest mobilizacja – na facebookowej grupie „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice” – pisze Joanna Szymula, jedna z inicjatorek akcji.

Pełna treść petycji oraz więcej na ten temat piszemy w artykule „Myślenice. Zostało niewiele czasu, aby zaprotestować przeciwko drodze S7. Mieszkańcy podpisują petycję”.

 

Powiązane tematy

Komentarze (6)

  • mirek@ 30 mar 2022

    dwa miesiące za późno panowie te wasze stanowiska i prezenie muskułów a do tego jeszcze lista żądań do gddkia... trudno mi uwierzyć w moc sprawczą naszych radnych w tym temacie

    16 12 Odpowiedz
  • 30 mar 2022

    A czy nie lepiej rozbudować starą zakopianke?

    21 7 Odpowiedz
    • 30 mar 2022

      A niby jak ja rozbudjesz jak budowali się przy niej i jak narobili zjazdów wyjazdów pasów pełno 70 50 fotografów....
      Jak ty chcesz to Rozbudować to do wyburzenia wszytko powinno iść

      3 12 Odpowiedz
      • 31 mar 2022

        A ty myslisz że jak będzie szła nowa zakopianka to nie będą musieli wyburzać?

        11 2 Odpowiedz
  • 31 mar 2022

    „Podczas XLIX sesji rady miejskiej w Myślenicach, radni 19 głosami za, 1 wstrzymującym i 1 nie biorącym udziału w głosowaniu, uchwaliła treść oświadczenia, które przewodniczący rady Wacław Szczotkowski (PiS) skieruje do GDDKiA w Warszawie.”

    Jestem prawie pewien, że po skierowani tego ważnego oświadczenia przez przewodniczącego Szczotkowskiego, do GDDKiA,
    S7 pójdzie nowym szlakiem- przez Sułkowice, albo Mszanę Dolną.

    6 2 Odpowiedz
  • 26 maj 2022

    Generalna Dyrekcja,chcąc wywiązać się z obietnic, zamiast na S 7 powinna przeznaczyć środki na budowę tunelu Krzyszkowicach. I musi to zrobić bardzo szybko.Kasę przeznaczoną na S 7 szlag trafi tak szybko, że i tunelu w Krzyszkowicach nie będzie, bo inflacja wszystko zeżre.Co było i tak od zawsze wiadome. Chce PIS zachować twarz - niech w południowej Polsce zostawi po sobie chociaż pamiątkę w postaci tego tunelu.

    Odpowiedz

Zobacz więcej