Myślenice a droga S7

Trwa dyskusja na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice. Głos zabiera prezydent Krakowa

Trwa dyskusja na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice. Głos zabiera prezydent Krakowa
Fot. krakow.pl

„Widzę sens w budowaniu kolejnego ringu obwodnicy Krakowa i wyprowadzaniu aut z terenów mocno zurbanizowanych, mocno zagęszczonych, jeżeli chodzi o ruch samochodowy, czyli bardziej na wschód czy na zachód miasta”

– w mediach mówi prezydent Krakowa Aleksander Miszalski (PO).

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odwleka prezentację wariantów dla trasy S7 Kraków-Myślenice. W sieci pojawiają się przecieki i rzekome przebiegu trasy dotyczące m.in. stolicy Małopolski, czy powiatu myślenickiego. Jedną z nich - biegnącą przez Zarabie niedawno opublikował burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka (PiS). Z kolei drogowcy przestrzegają przed „niezweryfikowanymi informacjami”, sami nabierając wody w usta.

Tymczasem przeciwko budowie drogi S7 opowiadają się kolejne samorządy gmin znajdujących się na południe od Krakowa. W samej stolicy województwa 12 czerwca radni podjęli rezolucję w sprawie stanowiska Rady Miasta Krakowa dotyczącego budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Krakowscy radni apelują o wycofanie się z prac nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice i powtórzenie etapu studium korytarzowego.

czerwcu do grona protestujących dołączył również Siepraw, gdzie radni jednogłośnie podjęli rezolucję przeciwko planowemu przebiegowi drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Ponadto mieszkańcy dołączyli do niej petycję podpisaną przez z 2668 osób.

W Gazecie Krakowskiej głos na ten temat zabrał prezydent Krakowa (PO), który widzi dwie możliwości poprowadzenia nowej zakopianki do Myślenic.

„Widzę sens w budowaniu kolejnego ringu obwodnicy Krakowa i wyprowadzaniu aut z terenów mocno zurbanizowanych, mocno zagęszczonych, jeżeli chodzi o ruch samochodowy, czyli bardziej na wschód czy na zachód miasta” - dziennikowi powiedział prezydent Krakowa Aleksander Miszalski.

Aleksander Miszalski (PO) dla Gazety Krakowskiej: Moje przemyślenia w tej sprawie nie zmieniają się odkąd zająłem się tym tematem jako poseł. Prowadziłem wtedy prace zespołu parlamentarnego. To było około 10 spotkań.

Przeczytałem mnóstwo dokumentów na ten temat i jestem przekonany, że nowa trasa S7 nie powinna się wpinać w autostradę A4, stanowiącą południową obwodnicę Krakowa, a więc na terenach pomiędzy węzłem Bieżanów a Balicami.

Jeżeli chcemy mówić o najlepszych wariantach, to do tego trzeba przeprowadzić pogłębione analizy, których nie było. Warianty zachodni i wschodni przez poprzednią Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad zostały z góry odrzucone. Ja mogę ocenić to intuicyjnie, ale wydaje mi się, że najlepszy przebieg dla nowej drogi byłby od węzła w Morawicy, czyli ściągający pojazdy jadące od strony Śląska, ale też częściowo z Warszawy, albo po stronie wschodniej Krakowa za Wieliczką, a może nawet dalej w kierunku Niepołomic, czyli chodzi o węzeł Targowisko.

(…)Poprzednia GDDKiA ogłosiła Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla trasy S7 Kraków - Myślenice i poprzedni minister infrastruktury Andrzej Adamczyk bardzo chciał wepchnąć początek tej drogi do Krakowa. Nowe władze zastanawiają się nad tym jak to rozwiązać. Ważne jest to, że GDDKiA nie przedstawiła jeszcze proponowanych wariantów nowej zakopianki. To oznacza, że jednak nasz głos jest słyszalny. Zamierzamy prowadzić dalszy dialog w tej sprawie z GDDKiA.

Prezydent argumentuje, że dzięki takiemu działaniu udałoby się uniknąć wpuszczenia ruchu z trasy S7 na autostradę A4 będącą południową obwodnicą Krakowa. Z kolej – jak podkreśla; przebieg nowej zakopianki od wschodu lub zachodu Krakowa nie doprowadzi do zniszczenia Swoszowic.

2025. Która inwestycja powstanie wcześniej:

  • linia kolejowa Kraków-Myślenice
  • droga S7 Kraków-Myślenice
  • żadnej nie uda się zrealizować
  • Zobacz wyniki
  • linia kolejowa Kraków-Myślenice linia kolejowa Kraków-Myślenice 21%
  • droga S7 Kraków-Myślenice droga S7 Kraków-Myślenice 23%
  • żadnej nie uda się zrealizować żadnej nie uda się zrealizować 57%
  • Głosów: 2020

Jeśli nasze artykuły są dla Ciebie wartościowe, możesz nas wesprzeć zabierając nas na wirtualną kawę. Dziękujemy, że jesteś z nami!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

rozmowie z nami przeprowadzonej w lutym dyrektor GDDKiA Maciej Ostrowski nie chciał zdradzić przebiegu drogi S7. Podkreślał, ze drogowcy pracują nad ośmioma przedstawionymi w styczniu 2022 roku jej wariantami, a do decyzji środowiskowej zostaną wybrane trzy lub cztery propozycje. To według jego deklaracji miało nastąpić na przełomie maja i czerwca.

Dodatkowo – jak argumentował „projektowana S7 musi połączyć się z Beskidzką Drogą Integracyjną, której przebieg zgodnie z planami kończy się dziś w Głogoczowie. Być może będzie potrzebne przedłużenie BDI, to też przygotowujemy. Ostatni jej odcinek może zostać oddany w 2031 lub 2032 roku. W tej sprawie (przebiegu drogi S7-przyp. red.) będę dążył do dobrego rozwiązania. Prace nad wariantami powoli do biegają końca, chcemy pokazać w miarę możliwe korytarze, przejścia alternatywne i szczegółowo je omówić".

Wyjaśniał, że droga S7 jako nowy ciąg „musi być zbliżona do przebiegu obecnych, głównych kanałów komunikacyjnych w kraju. Jeżeli poprowadzimy S7 za Dobczycami (tzw. „wariant wschodni” – przyp. red.), to stworzymy łącznik między drogami, a nie nowy odcinek trasy międzynarodowej. W takim przypadku nawigacje dalej będą prowadzić kierowców przez starą Zakopiankę, to się nie uda” – mówił.

 

Do tej pory wszystkie warianty prowadziły przez Myślenice

Nowa zakopianka to ostatnia część drogi ekspresowej S7, łączącej Gdańsk i Rabkę-Zdrój. W marcu 2024 roku drogowcy podpisali umowę na przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (STEŚ).Założeniem tego dokumentu jest przygotowanie wariantów przebiegu nowej trasy, skonsultowanie ich z mieszkańcami oraz wybór najlepszej opcji.

Zadaniem wykonawcy jest znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Dla myśleniczan jest to szczególnie ważne, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegu „nowej zakopianki” przebiegały przez miasto.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (2)

Zobacz więcej