Miasto

Myślenice: Druga rocznica wyburzenia dworca PKS

Myślenice: Druga rocznica wyburzenia dworca PKS
Myślenice: Druga rocznica wyburzenia dworca PKS
Mijają dwa lata odkąd na teren starego budynku dworca PKS wkroczyła ekipa remontowa, która rozpoczęła rozbiórkę. Od tego czasu PKS, a następnie nowy właściciel działki Marek Koźmiński obiecywali, że szybko wybudują dworzec. Ten ma być gotowy w maju 2011
Maj 2011 to kolejny termin oddania dworca podawany przez Marka Koźmińskiego, głównego udziałowca spółki MK4 Inwest. W dniu 22 października odbyło się oficjalne wbicie łopaty pod budowę dworca http://miasto-info.pl/myslenice/2257,myslenice-wbito-pierwsze-lopaty-pod-budowe-dworca-pks.html .
- Według moich informacji, to pierwsza tego typu inwestycja łącząca funkcję komunikacyjną z funkcją handlową w Polsce. Jest to projekt nowatorski i mam nadzieję, że będzie zarodkiem czegoś, co będzie powtarzało się w Polsce – podczas inauguracji prac budowlanych mówił Marek Koźmiński. Od tego czasu powstały fundamenty, słupy nośne i fragmenty ścian budynku.
Zgodnie z zapowiedziami właścicieli gruntu, miał tutaj powstać dworzec z pawilonem handlowym. Tymczasem banery informacyjne umieszczone na placu budowy obwieszczają, że będzie to galeria handlowa z dworcem. Budowla Marka Koźmińskiego to budynek parterowy o łącznej powierzchni 3500 m.kw. z ciągiem sklepów od ul. Słonecznej. Plan zawiera sześć stanowisk dla autobusów i trzy dla busów.
Stanowiska dla autobusów znajdują się od strony ul. Słonecznej, gdzie stworzono zatoczkę.
Jak dotąd Myślenice bez dworca pozostają już 24 miesiąc.

Mijają dwa lata odkąd na teren starego budynku dworca PKS wkroczyła ekipa remontowa, która rozpoczęła rozbiórkę. Od tego czasu PKS, a następnie nowy właściciel działki Marek Koźmiński obiecywali, że szybko wybudują dworzec. Ten ma być gotowy w maju 2011

fot. Mariusz Drzyzga

Maj 2011 to kolejny termin oddania dworca podawany przez Marka Koźmińskiego, głównego udziałowca spółki MK4 Inwest. W dniu 22 października odbyło się oficjalne wbicie łopaty pod jego budowę.

- Według moich informacji, to pierwsza tego typu inwestycja łącząca funkcję komunikacyjną z funkcją handlową w Polsce. Jest to projekt nowatorski i mam nadzieję, że będzie zarodkiem czegoś, co będzie powtarzało się w Polsce – podczas inauguracji prac budowlanych mówił Marek Koźmiński. Od tego czasu powstały fundamenty, słupy nośne i fragmenty ścian budynku.

Zgodnie z zapowiedziami właścicieli gruntu, miał tutaj powstać dworzec z pawilonem handlowym. Tymczasem banery informacyjne umieszczone na placu budowy obwieszczają, że będzie to galeria handlowa z dworcem. Budowla Marka Koźmińskiego to budynek parterowy o łącznej powierzchni 3500 m.kw. z ciągiem sklepów od ul. Słonecznej. Plan zawiera sześć stanowisk dla autobusów i trzy dla busów.

Obecnie stanowiska dla autobusów i poczekalnia znajdują się od strony ul. Słonecznej, gdzie stworzono zatoczkę. Jak dotąd Myślenice bez dworca pozostają 24 miesiąc.

Losy dworca śledzicie również na forum:

Powiązane tematy

ALARMUJECIE: Wzrastają ceny za przejazd busem
Miasto 88

ALARMUJECIE: Wzrastają ceny za przejazd busem

Po nowym roku prywatni przewoźnicy podnieśli ceny za przejazd na większości linii - alarmujecie w jednym z tematów na forum. To kolejna podwyżka w przeciągu ostatnich miesięcy

Komentarze (37)

  • Brak zdjęcia
    2 lut 2011

    Ponawiam pytanie.
    JAKIE KONSEKWENCJE PONIESIE INWESTOR JEŻELI NIE WYBUDUJE DWORCA?????

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    29 sty 2011

    Cytat"Jak pisze Pan Kielan projekt dworca ma pewne wady. I uwagi są bardzo trafne."
    O jakim projekcie dworca mowa?
    Ciągle jakieś wizualizację a przecież tam powstaje obiekt handlowy bo już nawet inwestor i władze przestali mówić o dworcu tylko obiekcie handlowym z funkcją dworca,gdzie tylko niewielka część przeznaczona będzie na dworzec.
    Pytanie do zorientowanych a szczególnie do Pana Marka Jawora który jest dobrze zorientowany w sprawie.
    JAKIE KONSEKWENCJE PONIESIE INWESTOR JEŻELI NIE WYBUDUJE DWORCA?????
    Czy wtedy będzie musiał zburzyć obiekt handlowy?
    Tylko proszę nie mówić o jakiś karach finansowych bo to mnie śmieszy-pamiętam jakie to kary miała płacić Mota za opóźnienia przy zakopiance czy właściciel stacji paliw na Dolnym Przedmieściu za "nielegalny" wjazd itd.Kto zgadnie ile zapłacili?

    Odpowiedz
  • 29 sty 2011

    [quote=Marek Jawor] Jak pisze Pan Kielan projekt dworca ma pewne wady. I uwagi są bardzo trafne.

    Kiedyś były robione przeliczenia ile potrzeba stanowisk odjazdowych aby obsłużyć kursy PKS-u i busów. Po analizie odjazdów wyszło, że potrzeba 19 stanowisk. W przedostatnim projekcie jak pamiętam było proponowane 16 stanowisk a teraz 6. W szczytowych godzinach odjazdu np. ok. godz 14.00 może być ok. 15-20 odjazdów, jak to się ma do proponowanych 6 stanowisk. Ten projekt to powiększony przelotowy przystanek a nie dworzec. Podobne wątpliwości powyżej wyraził Pesymista. Na stary forum zastanawiałem się gdzie będą oczekiwały autobusy, busy na odjazdy bo na tym dworcu brak miejsca. A może Galeria zrobi stanowiska odjazdowe na swoim terenie. [/quote]

    Odpowiedz
  • 28 sty 2011

    Galeria jako "poczekalnia"? Jeśli ten "dworzec" ostanie się w tym schemacie, w jakiej funkcjonuje obecnie: zajazd i parę przystanków bez poczekalni, bez ubikacji.. ja w powstającej galerii deklaruję nie wydać ani złotówki.

    Odpowiedz

Zobacz więcej