Myślenice

Parkuj i płać! Radni robią porządek na drogach

Fot. facebook/Mistrzowie Parkowania Myślenice

W mieście trwa „porządkowanie ruchu samochodowego”. Na początek radni wprowadzają opłaty przy ul. Szpitalnej. W kolejce czekają następne ulice. – To żadne rozwiązanie, bo nie przybywa miejsc bezpłatnych – grzmią przeciwnicy tych działań

Kochamy samochody. Darzymy je uczuciem mocnym do tego stopnia, że staramy się wjechać nimi niemal do sklepu, a przynajmniej jak najbliżej drzwi wejściowych. Mimo, że w wielu kręgach nadal uchodzą za obiekt marzeń, aspiracji a często nawet powód do dumy, to w większości przypadków są jedynym sposobem uniknięcia transportowego wykluczenia.

W sytuacji, kiedy busy wypchane są do ostatniego miejsca stojącego, a praca wiąże się z koniecznością dojazdu – nie możemy sobie pozwolić na spóźnienie lub stratę czasu.

Własne auto zamiast ścisku w busie

Dlatego mieszkańcy powiatu coraz chętniej przesiadają się w swoje samochody. Te zostawiają w Myślenicach, gdzie docierają do pracy lub traktują miasto jako punkt przesiadkowy. W dodatku uczniowie od ścisku w busach coraz częściej wybierają własny środek transportu. W efekcie miasto zalewa samochodowa powódź, a jej efekty widać na kolejnych ulicach, gdzie auta wylewają się niczym woda ze studzienek kanalizacyjnych podczas sowitych opadów.

Miejsca, które kiedyś uchodziły za spokojne i ciche, dzisiaj pełne są stojących tam samochodów. I tak przez całe dnie, a najłatwiej zauważyć to zjawisko na ulicach Dąbrowskiego, Wybickiego, Sikorskiego, Kniaziewicza, Średniawskiego, Sobieskiego, Armii Krajowej, Okulickiego, Maczka, Reymonta, Jagiellońskiej czy Batorego.

Jak policzyli autorzy raportu „Parkingi a transport zbiorowy w miastach”, opierając się na danych władz samorządowych, w Polsce na 1000 mieszkańców przypada niespełna 600 aut. Oczywiście to średnia, a liczba rośnie w zależności od wielkości miasta. Okazuje się, że gdyby wszyscy na raz chcieli korzystać z nich w tym samym czasie, to mogłoby zabraknąć miejsca na drogach. Całe szczęście do takich sytuacji nie dochodzi, a prywatny samochód musi gdzieś stać. I tu rodzi się problem, bo pytanie brzmi gdzie, za ile i dlaczego w ogóle mamy za to płacić?

Jak rozwiązać problem?

Problem deficytu miejsc parkingowych nabiera na sile z każdym rokiem. Aut przybywa, co każdy z nas obserwuje poruszając się po mieście. Te stoją już niemal wszędzie. Podczas kampanii wyborczej uporządkowanie ruchu samochodowego w Myślenicach było jednym z głównych wyzwań, jakie przed kandydatami na burmistrza stawiali mieszkańcy. Ci natomiast chętnie je przyjmowali i mówili o swoich pomysłach na rozwiązanie problemu.

Burmistrzem został Jarosław Szlachetka (PiS), który w specjalnym spocie poświęconym temu zagadnieniu (do obejrzenia na miasto-info.pl) obiecywał m.in. wykonanie nowych miejsc parkingowych w centrum miasta i przystąpienie do aktualizacji koncepcji ruchu drogowego dla miasta Myślenice.

„Jako burmistrz bezzwłocznie przystąpię do szerokich konsultacji społecznych oraz doprowadzę do aktualizacji koncepcji ruchu drogowego w Myślenicach. Dostrzegam potrzebę budowy parkingów wielopoziomowych, zarówno w okolicy myślenickiego rynku jak też na Osiedlu Tysiąclecia. Wiem jakie są problemy komunikacyjne miasta i wiem jak je rozwiązać” – deklarował burmistrz Szlachetka w trakcie kampanii wyborczej.

Niespełna pół roku po wygranych wyborach, stojących na ulicach w centrum miasta parkingowych zastąpiły parkomaty. To zachęciło radnych do wykorzystywania tej metody do porządkowania kolejnych ulic. Podczas listopadowej sesji wprowadzili opłaty za postój przy ul. Szpitalnej. W uzasadnieniu do uchwały czytamy, że ta droga „charakteryzuje się deficytem miejsc postojowych, a dzięki nowym rozwiązaniom zostanie zlikwidowany problem uciążliwego i długotrwałego parkowania samochodów”.

"Dostrzegam potrzebę budowy parkingów wielopoziomowych, zarówno w okolicy myślenickiego rynku jak też na Osiedlu Tysiąclecia. Wiem jakie są problemy komunikacyjne miasta i wiem jak je rozwiązać”

Nie wszyscy radni podzielają ten pogląd, zwracając uwagę na to, że płatności dokonuje się z góry, a odwiedzając szpital, nie zawsze jesteśmy w stanie przewidzieć ile czasu tam spędzimy.

Kolejna kwestia dotyczy przerzucania problemu na inne dzielnice. – Wprowadzając płatne miejsca parkingowe w tym miejscu, nie dajemy alternatywy w postaci nowych, bezpłatnych lokalizacji, co doprowadzi do tego, że mieszkańcy będą zostawiać samochody na sąsiednich ulicach – zwraca uwagę Grażyna Ambroży (KWW Bez Układów).

Rotacja pojazdów poprzez opłatę?

Szpitalna to jedna z najbardziej obleganych ulic na terenie miasta, gdzie znalezienie wolnego miejsca często graniczy z cudem. Wykorzystuja wykorzystują to pacjenci szpitala, którzy nieustannie parkują na chodniku, ignorując stojący tam znak zakazu. Zarówno policja jak i straż miejska od lat mają problem z egzekwowaniem przepisów w tym miejscu. To tutaj znajduje się szpital, przychodnie, apteki, sklepy, Myślenicki Ośrodek Kultury i Sportu oraz liceum ogólnokształcące.

Jak się okazuje, wiele z zalegających w tym miejscu całymi dniami samochodów należy właśnie do jego uczniów. Gmina stara się zwiększyć rotację stojących pojazdów poprzez wprowadzenie opłat. Nie wszyscy jednak uważają takie rozwiązanie za odpowiednie.

Kamil Ostrowski (KW Macieja Ostrowskiego): Rozumiem, że powstanie strefy przy ul. Szpitalnej ma usystematyzować miejsca parkingowe i zapobiec postojom długotrwałym, m.in. przez uczniów, jednak taka forma poboru opłat w tym miejscu nie jest ludzka. Do szpitala przyjeżdżają osoby, które niejednokrotnie znajdują się w sytuacjach tragicznych i dramatycznych. Dzisiejszy pobór jest czytelny i jasny, ale wymaga zapłaty z góry, a odwiedzający szpital nie zawsze są w stanie przewidzieć ile czasu przyjdzie im spędzić np. w poczekalni – wątpliwości ma 

Radny Ostrowski sugeruje również, że postawienie w tym miejscu parkingowego, tak jak ma to miejsce na sąsiednim parkingu przy ul. Żwirku i Wigury – byłoby lepszą opcją. Te argumenty nie przekonują wiceburmistrza, który uważa, że parkomaty to sprawdzone rozwiązanie.

Wiceburmistrz Mateusz Suder (PiS): Osoba chora w szpitalu zawsze może skorzystać z aplikacji mobilnej. Wprowadzenie takiego samego systemu jak w Śródmieściu, doskonale uporządkuje sytuację, zwłaszcza z samochodami zostawianymi tam przez uczniów, czy pracowników z różnych zakładów pracy. Ponadto zwiększy rotację i pozwoli w sprawny i szybki sposób zaparkować, np. w przypadku chęci skorzystania z apteki. Przez brak rotacji w miejscach parkingowych, kierowcy często parkują na chodniku i na zakazie.

Rozwiązywanie czy potęgowanie problemu?

Jego argumentację podziela burmistrz Jarosław Szlachetka, który jest zdania, że wprowadzenia parkingowych niepotrzebnie zwiększy koszty obsługi strefy. Co więcej uważa, że to rozwiązanie, z którego przez lata korzystała gmina i okazało się nieskuteczne. 

Burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS): Należy się zastanowić nad tym, czy chcemy rozwiązać ten problem, czy go spotęgować, jak zrobili to radni poprzedniej kadencji na ul. Armii Krajowej, Okulickiego i Generała Maczka. W moim przekonaniu to rozwiązanie kompletnie się nie sprawdziło. Proszę nie wmawiać, że nieludzkim jest traktowanie pacjentów szpitala powiatowego, bo ci którzy potrzebują wjechać nagle do lekarza, mogą wjechać bezpośrednio na teren szpitala.

(…) Jestem przekonany, że tak samo będzie na ul. Szpitalnej, gdzie będziemy płacić za rzeczywisty czas spędzony w tym miejscu. Nie pozwolę na to, żebyśmy cofali się do czasów przeszłych i stawiali na drogach parkingowych.

Nie wyrządzamy nikomu krzywdy, podobne strefy funkcjonują przy szpitalach w innych miastach, takich jak Kraków, Wieliczka, czy Sucha Beskidzka. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie są to popularne decyzje. Miasto do wiosny tego roku kompletnie sobie nie radziło z uporządkowaniem parkowania na jego terenie, a my dzisiaj porządkujemy sprawy, które powinny być wykonane już dawno – swój pogląd na ten temat wyraża Jarosław Szlachetka.

Wprowadzanie płatnych stref w kolejnych częściach miasta nie przekonuje radnej Grażyny Grażyna Ambroży (KW Bez Układów). Jak argumentuje;

Grażyna Ambroży (KWW Bez Układów): Wprowadzenie opłat przy ul. Szpitalnej może doprowadzić do kilku komplikacji. Jeżeli mieszkańcy wystąpią o abonament miesięczny, mogą bardzo szybko zapełnić te miejsca. Ponadto, zostawiający na dłuższy czas samochody przy tej ulicy – wspomniani uczniowie i pracownicy będą parkować na sąsiednich drogach.

Wprowadzamy kolejne płatne strefy parkowania, ale nie dajemy alternatywy. Dzisiaj koło szpitala mamy część ulicy z bezpłatnym parkingu i część płatna. W Śródmieściu mamy płatne parkingi, ale alternatywą dla nich jest parking przy Muzeum Niepodległości. Przy szpitalu nie zwiększamy liczby miejsc parkingowych. 

Mieszkańcy protestują

O tym, jak ciężko znaleźć miejsce parkingowe w rejonie dworca autobusowego w Myślenicach wie chyba każdy, kto próbował zostawić tu samochód. Po publikacji na miasto-info.pl tekstu o planach radnych na wprowadzenie płatnych stref w obszarze ulic Szpitalnej, Armii Krajowej, Generała Maczka i Okulickiego, na ręce przewodniczącego rady Jana Podmokłego (KW Macieja Ostrowskiego), mieszkańcy ulicy Armii Krajowej złożyli protest, w którym jasno podkreślają swój sprzeciw wobec wprowadzania parkomatów w tym miejscu.

„Nie zgadzamy się na pobieranie opłat za parkowanie w żadnej formie od mieszkańców ul. Armii Krajowej. Nikt nie uprzedził nas o wyżej wymienionych planach, a także nie konsultował z nami tych propozycji. Zdziwieni też jesteśmy, że na okolicznych ulicach, np. Rzemieślniczej, Słonecznej i Reja nie ma takich planów, stąd też czujemy się pokrzywdzeni. (…) Większość z nas odstąpiła miastu bezpłatnie część gruntu swoich posesji na ciągi pieszo-jezdne, co powinno zostać uwzględnione podczas głosowania nad projektem tej uchwały. Oczekujemy, że radni miasta i gminy Myślenice uwzględnią nasze potrzeby pamiętając, że zostali wybrani przez nas – mieszkańców tego miasta” – piszą.

W efekcie radni wstrzymali się z podjęciem decyzji w sprawie ulic Okulickiego, gen. Maczka i Armii Krajowej. Projekt uchwały zdjęto z porządku obrad i będzie on ponownie konsultowany na komisjach. – Zastanowimy się, czy nie ma lepszego rozwiązania – podczas sesji mówił burmistrz.

W 2015 roku rada poprzedniej kadencji wprowadziła na tych ulicach  darmowy postój przez dwie godziny, a następnie opłatę w wysokości 50 zł za każde rozpoczęte 24-godziny. W tym miejscu pojawiał się parkingowy, który wystawiał bilety i pilnował, aby kierowcy nie przekraczali wyznaczonego czasu postoju. Wówczas na terenie miasta nie było parkomatów, a poborem opłat zajmowali się postojowi. Taki system krytykuje obecny burmistrz Jarosław Szlachetka.

– Przez ostatnie pięć lat funkcjonował przyjęty przez poprzednią radę system parkowania i pobierania opłat, który był rozwiązaniem fikcyjnym. Nie rozwiązał problemu, a wygenerował kolejne. Być może okaże się, że mimo wszystko, najwłaściwszą metodą będą parkomaty, ale chcemy to przedyskutować – tłumaczy.

Jednocześnie zapewnia, że „to nie jest tak, że burmistrz nie podejmuje działań mających na celu zwiększenie ilości miejsc parkingowych w mieście lub zapomniał o kolejnej obietnicy wyborczej, jak uporządkowanie ruchu samochodów w centrum”. Podczas sesji informował o swoich staraniach o utworzenie miejsc parkingowych pod estakadą przy ul. Słowackiego, gdzie w ubiegłym roku powstał parking „park and ride” .

W rozmowie z nami przyznał, że „na ten moment w kasie gminnej nie ma środków na tego typu inwestycje (budowa parkingów – przyp. red.), ale na pewno w następnych latach będziemy to procedować” – co jednoznacznie wyklucza powstanie w najbliższym czasie nowych miejsc parkingowych. Jako alternatywę podał wykonanie oświetlenia parkingu na Zarabiu i planowane miejsca wzdłuż powstającej ulicy Solidarności na Osiedlu Tysiąclecia. Te jednak nie obejmują centrum, a to właśnie serce miasta zatyka coraz większa liczba aut.

Parkingi i transport – wspólne wyzwanie

Porządkowania miasta nie ułatwia też podział ulic na powiatowe i gminne. Współpraca na linii ich zarządców (gmina – powiat) w powyborczym rozdaniu nie układa się najlepiej. Obie strony deklarują chęci, ale też obie obwiniają się o odpowiedzialność za problemy komunikacyjne. I tak burmistrz Szlachetka uważa, że na drogach należących do powiatu panuje przysłowiowy„Bangladesz”, natomiast w rozmowie z nami Maciej Ostrowski – były burmistrz i obecny wiceprzewodniczący rady powiatu, zwraca uwagę na brak porozumienia z magistratem.

Maciej Ostrowski, wiceprzewodniczący rady powiatu: Trudno o porozumienie w tej kwestii z gminą. Ostatnie miejsca parkingowe powstały w Myślenicach jeszcze za mojej kadencji przy Muzeum Niepodległości i były współfinansowane ze starostwem. O ile tamte były darmowe i funkcjonowały w ramach polityki „parkuj i jedź”, to dzisiaj wprowadza się zasadę „parkuj i płać” – komentuje aktualną sytuację.

Jedno jest pewne, aby uporządkować ruch samochodowy w Myślenicach, potrzebne będą działania starosty i burmistrza, a to nie koniec wyzwań związanych z transportem. Kolejnym problemem, który od lat nie doczekał się rozwiązania, jest komunikacja zbiorowa i busy kursujące na liniach miejscowości powiatu– Myślenice i Myślenice – Kraków.

Tekst swoją premierę miał w grudniowym wydaniu magazynu Miasto Info:

Powiązane tematy

Płatne parkingi przy ul. Szpitalnej. Radni myślą o kolejnych parkomatach w okolicach galerii
Myślenice 46

Płatne parkingi przy ul. Szpitalnej. Radni myślą o kolejnych parkomatach w okolicach galerii

Od nowego roku przy ulicy Szpitalnej w Myślenicach staną dwa parkomaty. Radni rozważają czy wprowadzić opłaty przy ul. Armii Krajowej, Okulickiego i Generała Maczka. „To nie rozwiąże problemu, a przekieruje go na inne ulice” – zwraca uwagę Grażyna Ambroży Trwa „porządkowanie ruchu samochodowego w centrum miasta”. Radni podjęli uchwałę na mocy któr...

Mieszkańcy protestują. Zawieszona decyzja o parkomatach na ul. Armii Krajowej
Myślenice 8

Mieszkańcy protestują. Zawieszona decyzja o parkomatach na ul. Armii Krajowej

Po proteście mieszkańców ul. Armii Krajowej przesłanym na ręce przewodniczącego rady Jana Podmokłego (KW MO), radni wstrzymali decyzję o wprowadzeniu opłat za parkowaniu w tym miejscu W mieście trwa „porządkowanie ruchu samochodowego w centrum”. Radni podjęli uchwałę, na mocy której od stycznia będziemy płacić za postój przy ul. Szpitalnej. Kolejn...

Parkują na zakazie i do tego na chodniku? Mirosław Fita: „Postawmy tam paliki”
Myślenice 6

Parkują na zakazie i do tego na chodniku? Mirosław Fita: „Postawmy tam paliki”

Zakaz zatrzymywania i postoju przy ul. Szpitalnej jest nagminnie łamany przez mieszkańców, którzy parkują na chodniku. Od stycznia stanie tu parkomat, a przy chodniku radny Mirosław Fita proponuje wstawienie palików Zdaniem funkcjonariuszy z myślenickiej drogówki od lat do najczęściej popełnianych przez kierowców przewinień do których dochodzi na...

Komentarze

  • 24 gru 2019

    No cóż, Historia po 1990 roku pokazuje, że gdy władze samorządowe są sobie wrogie, miasto stoi w miejscu. Jedyny okres bez wrogości , to okres od czasu starostów Chorobika, Tomala i burmistrza Ostrowskiego, do końca kadencji tego ostatniego.
    Poprzednie czasy z przed tego okresu, przypominają czasy obecne, czyli towarzystwo to, ze sobą się żąrło a mieszkańcy paczyli z zazdrością na osiągnięcia Dobczyc.

    Co do parkowania, najlepsze są najprostsze metody, a taki pomysł już wcześniej podsunąłem.

    21 9 Odpowiedz
  • 24 gru 2019
    Maciej Ostrowski napisał/a:

    Trudno o porozumienie w tej kwestii z gminą. Ostatnie miejsca parkingowe powstały w Myślenicach jeszcze za mojej kadencji przy Muzeum Niepodległości i były współfinansowane ze starostwem. O ile tamte były darmowe i funkcjonowały w ramach polityki „parkuj i jedź”, to dzisiaj wprowadza się zasadę „parkuj i płać” – komentuje aktualną sytuację.

    Śmieszny gość, tyle lat był włodarzem miasta i potrafił jedynie "zapewnić" darmowy parking przy Muzeum. A zamiast muzeum mógł powstać piętrowy, darmowy parking dla mieszkańców. Albo jeszcze lepiej było nie sprzedawać Koźmińskiemu całej działki i "walnąć" tam "park and go" żeby odciążyć centrum. No ale na darmowych parkingach nie można zarobić, zapytajcie o to Jopka, on będzie wiedział najlepiej.
    Natomiast co do obaw naszej dzielnej Grażyny - wystarczy wyznaczyć strefy na których nie będzie można używać karnetów i po kłopocie.

    22 30 Odpowiedz
  • 24 gru 2019

    W Krakowie na Kopernika też nie są ludzcy bo też stoją parkomaty.

    A szanowna redakcjo, piszecie, że nie można przewidzieć ile czasu zajmie nam wizyta w szpitalu... No a idąc do miasta na zakupy czy do zalatwienia spraw np. w Urzędzie jesteśmy w stanie określić ile nam to zajmie?!
    A co to w ogóle za argument?!

    19 13 Odpowiedz
    • mirek@ 24 gru 2019

      Przecież to Ostrowski mówi o tym czasie w szpitalu nie siej Pan zamętu.

      Co do tematu to świetnie pokazane taki sam bałagan na drogach jak wśród samorządowców radni swoje burmistrz swoje na ulicach starostwa bałagan wszędzie auta już nawet ciężko przejechać przez miasto nie mówię o znalezieniu wolnego miejsca. Burmistrz na obiecywał parkingów podziemnych wybrali go ludzie i... Wprowadza parkomaty i opłaty ale żadnych nowych miejsc już nie zaproponuje w zamian... Wszystko dla wygody mieszkańców

      17 7 Odpowiedz
  • mysleniczaninzdziada 24 gru 2019

    Fakt faktem nowych miejsc nie przybywa a w zamian rosną opłaty za śmieci co rusz trzeba parkować i acic na mieście robią nam Kraków z miasta... Niedługo będziemy płacić za wstęp do urzędu

    30 4 Odpowiedz
  • 24 gru 2019

    Rządzić trzeba "umić" a nie tylko sama ideologia.

    21 7 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 gru 2019

    zbieraja na obietnice wyborcze i na podwyzki za prąd poczytajcie w internecie i pogadajcie z ludxmi płacimy podatki w paliwie przy rejestracji samochodów w ubezpieczeniach sa pobierane opłaty na rozbudowe infrastruktury i ciagle mało i mało tak wiec nie dajcie sie przekonac na opłaty parkingowe !!!!!!!!!!!!!!

    21 5 Odpowiedz
  • 24 gru 2019

    Jak widać Szlachetka i Suder niewiele mają do zaproponowania w temacie parkingów.
    Kolejne opłaty, kolejne podwyżki i kolejne niezrealizowane obietnice wyborcze to wyznacznik ich zarządzania gminą. Miało być tak kolorowo, a tymczasem nic im nie wychodzi (za wyjątkiem propagandy sukcesu za nasze podatki). Rozczarowanie mieszkańców takim zarządzaniem coraz większe. Zegar tyka!!!

    36 4 Odpowiedz
  • 24 gru 2019

    Przed wyborami głowy pełne pomysłów a jak już jest władza to co? ? Gratuluję wszystkim którzy glosowali i teraz sobie sami płaćcie! !!!!!!!

    29 4 Odpowiedz
  • OKOKI 24 gru 2019

    To nie jest żaden porządek na drogach tylko zwykłe wyłudzanie pieniędzy w majestacie prawa przez magistrat i jaminiki na jego smyczy. Teraz dopiero będą upychać samochody gdzie się tylko da by nie płacić .Oprócz podwyżek i wyłudznia pieniędzy oni się do czegoś nadają ?? chyba nie.

    27 7 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Dziękujemy dojna zmiano. Zrewanżujemy się

    21 9 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Ciekawe gdzie se postawią te parkingi jak nie ma miejsca bo debilne dali pozwolenia na budowanie bloków sklepów itd. Na obrzeżach miasta zapewne tylko tam go sobie mogę w dupe to wsadzić

    15 3 Odpowiedz
  • Jacek Karwatowski 25 gru 2019

    "Dostrzegam potrzebę budowy parkingów wielopoziomowych, zarówno w okolicy myślenickiego rynku jak też na Osiedlu Tysiąclecia. Wiem jakie są problemy komunikacyjne miasta i wiem jak je rozwiązać”

    Nikt nam nie obieca tyle co szlachetka film o parkingach to już przegięcie widzi potrzeby budowy a potem jedyne co widzi to jak pobierać od nas za wszystko kasę a i tak żyje za nasze wstyd dla miasta taki goapodarz. Ciekawe co jeszcze dostrzega a twgo nie zrobi

    19 4 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Lepiej by było jakby tam Jopek (najlepszy kolega Ostrowskiego) stanął. Wtedy by tej całej wrzawy nie było.
    Jak on miał monopol na parkingi to było OK?!

    22 9 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Po.
    1.
    Burmistrz ma dbać o interes Myśleniczan a nie przyjezdnych a parkingi powinny być budowane przez starostę na koszt sąsiednich gmin. (myslenice first :))) )
    2.
    Być może wzorem Krakowa, należy prowadzić ulgi na parkowanie. tzn. płacisz podatki w Myślenicach, to masz taniej lub dostajesz dostajesz darmowe godziny na parkowanie.
    3.
    Mieszkańcy przy ul.Armii Krajowej, może by łaskawie parkowali swoje samochody na swoich posesjach, bo ulica tam nie jest ich własnością.
    4.
    Gmina nie powinna zgadzać się, na nowe sklepy jak nie będzie parkinu dla klientów. (wystarczy uchwała rady)

    15 4 Odpowiedz
  • Mariusz 25 gru 2019

    Już to widzę jak starsze osoby płacą aplikacją mobilną :D Najlepszy byłby szlaban, pobierasz bilecik na wjeździe, płacisz przy wyjeździe na drugim szlabanie.

    16 2 Odpowiedz
    • 25 gru 2019

      Suder jest oderwany od rzeczywistości i jest zapewne przekonany, że inni też żyją w jego świecie facebooka i selfie. Propaganda i promowanie swojego wizerunku, za to ma płacone.

      14 1 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Celem tych ludzi był autentyczny rozwój miasta czy dostanie się na stołki?

    Brak pomysłów, rzetelnych rozwiązań pro społecznych.. Miernie i biernie? Sorrki ale jeśli zarządzanie gminą ma polegać na szukaniem nowych sposobów żeby mieszkaniec zapłacił nie 1x, ale najlepiej x10 to nazywanie tego gospodarowaniem czy zarządzaniem gminą chyba coraz bardziej mija się z prawdą...

    13 2 Odpowiedz
  • 25 gru 2019

    Hahaha. Drugi Kraków się robi. Nie rozumiem dlaczego z małego miasteczka o zerowej przepustowości, usilnie próbuje robić się tyci metropolię wydając zgodę na upychanie ponad dwu piętrowych wielolokalowych budynków wszędzie gdzie się tylko da. Działki wśród niskiej zabudowy wykorzystane co do metra a to co dzieje się za 1000-lecia to jawna beka, za chwilkę pod lipką stanie "blok". Najgorsze, iż nic za tym nie idzie, aby zwiększyć przepustowość - komunikacja miejska - brak, zamiejska - kpina, parkingi - hahaha, jakie parkingi. Brak myślenia długofalowego. Planujemy zwiększyć zagęszczanie na danym obszarze? Dobrze, tylko 7 ruchów wcześniej przygotowujemy infrastrukturę. Kto jeździł samochodem po Myślenicach w okresie przedświątecznym? Przedsmak.

    18 1 Odpowiedz
    • 29 gru 2019

      Mieszkam w starym bloku. Można go nazwać slamsem. Nowi mieszkańcy, w nowych blokach mają apartamenty. Wolę swój slams.Jeszcze mam bezpłatne miejsce do zaparkowania i jaka taką przestrzeń między blokami.

      5 3 Odpowiedz
  • 26 gru 2019

    Miasto robi się dla kierowców coraz bardziej nieprzyjazne. Darmowe parkingi, nie mówię że w centrum, ale są koniecznością, tak by parkować w cywilizowanych warunkach i nie niszczyć zielonych stref. Kiedy ten Szlachetka każe nam jeszcze za powietrze płacić?

    11 5 Odpowiedz
  • 29 gru 2019

    Mnie zainteresowała wymyślona przez Burmistrza wizja budowy parkingów na Osiedlu Tysiąclecia a także ujawniona przez pana Sudra wizja korzystania z aplikacji- przez potrzebujących z parkingu przy szpitalu. Oczami wyobraźni widzę kopanie pod Osiedlem miejsc pod parkingi podziemne. Oczami wyobraźni widzę też starsze osoby szukające w okolicy szpitala tych, co wiedzą jak wygląda aplikacja.

    4 2 Odpowiedz
  • 29 gru 2019

    Panie Ostrowski, a parkingi obsługiwane przez kol. Jopka działały wg jakiej zasady?
    "Parkuj i napychaj prywatne kieszenie" !

    6 1 Odpowiedz
  • 30 gru 2019

    A wiesz Panie Kracy, kt0 obsługuje obecne parkingi? Radzę milczeć.

    3 5 Odpowiedz
  • 30 gru 2019

    Chętnie się dowiem. Powiedz bo chyba to nie tajemnica?

    3 1 Odpowiedz
  • 30 gru 2019

    Proszę pójść do UMiG,dowiesz się, że wszystko jest tajemnicą.

    2 3 Odpowiedz
  • 30 gru 2019

    Dlaczego nie powiesz skoro wiesz?

    5 1 Odpowiedz

Zobacz więcej

Pobili kolegę kastetem, żeby ukraść mu portfel i telefon
Myślenice 18

Pobili kolegę kastetem, żeby ukraść mu portfel i telefon

Dwaj mieszkańcy gminy Myślenice w wieku 21 i 18 lat usłyszeli zarzuty i trafili za kratki, po tym jak pobili kolegę pięściami i kastetem, aby zabrać mu portfel i telefon Był wieczór 17 stycznia, kiedy do Komendy Powiatowej Policji w Myślenicach zgłosił się 17-letni mieszkaniec Sułkowic. Okazało się, że dzień wcześniej jego dwaj koledzy, z którymi...

Szkołę na Chełmie i Dolnym Przedmieściu czeka likwidacja?
Myślenice 53

Szkołę na Chełmie i Dolnym Przedmieściu czeka likwidacja?

Trwają rozmowy burmistrza z rodzicami uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 na Chełmie i nr 5 na Dolnym Przedmieściu. Ich tematem ma być zamknięcie tych placówek z dniem 1 września 2020 roku O planach związanych z zamknięciem szkół podstawowych na Chełmie i na Dolnym Przedmieściu informujecie od kilku dni. Do tej pory odbyły się zebrania z rodzicami ucz...

Gmina uruchamia linię miejską. Bus pojedzie z Jasienicy na Dolne Przedmieście
Myślenice 59

Gmina uruchamia linię miejską. Bus pojedzie z Jasienicy na Dolne Przedmieście

Pięć kursów dziennie po pętli od Jasienicy przez Bysinę, centrum Myślenic, po Dolne Przedmieście i ponownie przez Górne Przedmieście, Bysinę i Jasienicę - to trasa linii miejskiej, jaką dzisiaj zainaugurowała gmina Wystartowała pilotażowa linia miejska, w ramach której kursować będzie bus. Wystartuje w Jasienicy, następnie pojedzie przez Bysinę, G...

Co roku idą na rekord. WOŚP w Myślenicach zebrał ponad 205 tys. zł
Społeczeństwo 14

Co roku idą na rekord. WOŚP w Myślenicach zebrał ponad 205 tys. zł

„To jest niewyobrażalne! Myślenice są naprawdę wielkie. Znów mamy REKORD i to jaki!” – piszą organizatorzy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Myśleniczanie wrzucili do puszek z czerwonymi serduszkami ponad 205 tys. zł WOŚP 2020 pod hasłem "Wiatr w żagle" idzie na rekord. Zarówno w skali kraju jak i lokalnie, ponieważ w tym roku myśleniczanie z...

Nie czekaj - ratuj. Mówią uczennice II LO w Myślenicach
Edukacja 0

Nie czekaj - ratuj. Mówią uczennice II LO w Myślenicach

Projekt społeczny realizowany w ramach olimpiady polega na przeprowadzeniu szeregu akcji związanych z tematyką pierwszej pomocy, które mają na celu uświadomienie mieszkańcom regionu jak ważna jest szybka reakcja w przypadku zagrożenia życia. - Staramy się zachęcić ludzi poprzez szkolenia, media społecznościowe do podjęcia w odpowiednim przypadku d...